În perioada 19 – 22 iunie Asociația Foto Club Arad a participat la o Tabără de Fotografie la Eger (Ungaria) organizată de colegii noștri de la Atelierul Foto Marvany din Bekescsaba a cărui președinte este Dl. Katona Peter. La acest eveniment au participat și membri ai Fotoclublui din Szentes. Numărul total de participanți a fost de 35 dintre care opt au reprezentat Aradul.

Orașul Eger este situat în partea de nord a Ungariei , la fel ca și celelalte două localitați pe care le-am vizitat: Szilvasvarad, respectiv Noszvaj.

În prima seară, după ce am făcut o vizită scurtă prin oraș, fiecare club a prezentat câteva imagini selectate care au fost discutate împreună.

A doua zi, după o plimbare prin Eger, am terminat ziua cu o degustare de vinuri la Crama Biro din apropierea localității.

Orașul Eger , deși acum sunt multe locuri în curs de renovare, prezintă destule subiecte de vizitat și de fotografiat: bisericile (cea mai impresionantă fiind Basilica Sf. Arhanghel Mihail – în forma actuală de catedrală gotică din 1831 – 1836), minaretul din centrul orașului cu o înălțime de 40 m, cetatea cu diversele sale expoziții, dar și orașul propriu-zis cu muzeele (unul dedicat marțipanului … ) și clădirile lui.

În ziua următoare am făcut o excursie în Szilvasvarad unde ne-am plimbat cu caleașca (am văzut niște cai lipițani superbi), cu mocănița, dar și pe jos pe o vale care, deși avea numai aprox. 6 km lungime are multe de arătat: o grotă, cascade, un muzeu al lemnului, mici lacuri pline de viață sălbatică, etc.

Duminică am trecut printr-o altă localitate, Noszvaj, unde am admirat Castelul De la Motte (stil baroc 1774 – 1778) și niște case vechi de sute de ani sculptate în stâncă. După masă, înainte de a pleca spre casă, un fierar local, originar din Estonia, ne-a făcut o demonstrație de măiestrie artistică în prelucrarea fierului.

În concluzie am petrecut un sfârșit de iunie deosebit de interesant cu colegii și prietenii noștri fotografi din țara vecină.

Următoarele întâlniri vor fi la sfârșitul lunii iulie când vom vernisa, în orașul nostru, o expoziție de fotografie din Bekescsaba cu ocazia aniversării a unui deceniu de când colaborăm, iar în septembrie, în zona Sibiu, vom organiza, la rândul nostru o tabără foto. Voi reveni cu toate detaliile.

Aveţi mai jos câteva imagini luate cu ocazia taberei din Ungaria de către: Katona Peter, Radu Bulzan, Gabi Nagy și Mircea Boran.