O rețea de corupție și fraudă a fost descoperită la Castelul Peleș, unde angajați ai muzeului sunt acuzați că sustrag bani prin revânzarea biletelor de intrare turiștilor, acumulând astfel un prejudiciu uriaș. Ministrul Culturii, Raluca Turcan, a intervenit și a trimis corpul de control pentru a investiga situația după ce au apărut suspiciuni privind metodele prin care se furau sume importante, estimate la milioane de lei.

Schema de fraudare
Potrivit anchetei, angajații muzeului, alături de ghizi turistici din rețele externe, ar fi recurs la metode ingenioase pentru a deturna fondurile. În perioadele aglomerate, biletele care ar fi trebuit să fie anulate sau aruncate erau în realitate vândute a doua oară altor turiști. Mai mult, în anumite cazuri, aceștia susțineau că sistemele POS erau defecte, forțând vizitatorii să plătească doar în numerar, bani care nu mai ajungeau în evidențele oficiale.

Reacții oficiale și investigații în curs

Ministrul Raluca Turcan a confirmat că ancheta este în desfășurare și că verificările sunt foarte ample, având în vedere acuzațiile de o gravitate semnificativă. „Am trimis corpul de control și investigăm în detaliu fiecare aspect. Acuzațiile sunt extrem de serioase și, odată ce vom avea toate datele, vom informa publicul”, a declarat ministrul Culturii.

O anchetă veche și un prejudiciu uriaș
Aceasta nu este prima încercare de a descoperi nereguli la Peleș. Parchetul de pe lângă Judecătoria Sinaia a deschis un dosar încă din 2018, după două controale ale poliției economice care însă nu au descoperit dovezi suficiente de ilegalități. Totuși, noi mărturii și plângeri au ieșit la iveală recent, impulsionând noi verificări mai amănunțite.

Impactul financiar

Veniturile raportate de Muzeul Național Peleș în 2023 au fost considerabile, cu peste 15,8 milioane de lei câștigați din bilete și vânzarea de suveniruri. Peste 80% din aceste sume erau procesate electronic, dar suspiciunile se concentrează pe manipularea sumelor în numerar. Ghizi anonimi au dezvăluit, sub acoperirea anonimatului, că anumite practici de revânzare erau cunoscute, deși unii dintre ei afirmă că au refuzat să colaboreze cu astfel de scheme.

În prezent, ancheta se află în plină desfășurare, iar angajații Castelului Peleș au refuzat să ofere orice comentarii oficiale despre acuzațiile aduse. Reprezentanții muzeului au declarat doar că „toate sistemele POS funcționează normal”, negând problemele tehnice. Totuși, publicul așteaptă cu interes dezvăluirile complete privind acest caz de fraudă care ar putea afecta imaginea unuia dintre cele mai vizitate obiective turistice din România.

sursa Observator.ro

Lasă un răspuns

Recomandările redacției