Drumurile noastre toate, cele din Arad, sunt cam sub standarde. Mergem spre o viață mai bună pe o infrastructură lipsită de decență. Lumea se întreabă unde ajung banii destinați pentru drumuri și poduri, atunci când sistemul ar trebui să acopere și această latură, însă timpul trece iar lucrurile nu rămân la fel, ci se înrăutățesc. Avem nevoie de drumuri mai bune, care să țină mai mult de un an de zile după ce s-au efectuat lucrările într-o zonă sau alta. Arădenii au câte ceva de spus la subiect:
„Drumurile sunt praf. Pe lângă că nu sunt locuri de parcare, sunt o grămadă de gropi care unele dintre ele deja au primit și câte un nume, iar dacă ar fi vorba le-am putea chiar sărbători asemenea zilelor de naștere, unele având câțiva ani. Sistemul semaforizat din oraș e o altă problemă, anumite intersecții fiind un calvar după orele 14. Semaforul e verde, dar după ce au trecut câțiva din față, după nici un minut e roșu iar.” – R.B., 32 ani
„Este una tristă. Drumurile din Arad chiar lasă de dorit. În zonele centrale și mai intens circulate, pot să spun că drumurile sunt decente, dar la periferia orașului și nu neaparat numai la periferie, sunt câteva zone chiar importante ale orașului care găzduiesc niște drumuri asemănătoare cu drumu­rile de la țară. Nu mai spun nimic de marcaje și de indicatoare, nici acolo situația nu se prezintă mai bine.” – Mariana, 42 ani
„De unde să încep? Lucrez în curierat de atâția ani și am fost plecat și din țară, unde tot în dome­- niu am lucrat. E clar că nu am ce să compar ce e la noi cu sistemul de afară, unde infrastructura e un punct forte, pentru că se investește. Revenind la Arad, unde cred că am umblat pe toate străzile și străduțele posibile, e o situație de neconceput ca după atâția ani de la aderarea la U.E. să trăim în continuare ca înainte. Am mașină de serviciu, mașină personală nu mai am.” – Adi, 45 ani
„Mi-am cumpărat nu demult o mașină din Germania. Avea destul de mulți km în bord, dar mașina nu avea nicio problemă pentru că s-a circulat mult pe autostradă. Ma­șina a fost cumpărată de la cineva care stă într-o zonă mai de țară, dar vă spun sincer că nu a făcut ceea ce face acum după câteva mii de kilometrii conduși în România. Când am luat mașina avea peste o sută de mii de kilometrii, iar acum după încă câteva mii în plus, e o diferentă prea mare, dat fiind faptul că toate verificările sunt făcute la zi și îi dau tot ce îi trebuie pentru a func­ționa în stare cât mai bună.” – S.L., 51 ani
Claudiu Mariș

Recomandările redacției