Începând cu 1 septembrie 2024, școlile din România vor putea solicita, pentru prima dată, angajarea unui profesor psiholog, conform noului regulament al Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) și al Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE). Acesta poate fi psiholog clinician sau psihoterapeut, având atribuții clare de evaluare psihologică, consiliere și psihoterapie pentru elevi.

După 13 ani de confuzii legate de rolul consilierilor școlari și al psihologilor în școli, Ministerul Educației a stabilit acum atribuții distincte pentru aceste funcții. Profesorul psiholog va putea diagnostica și oferi suport psihologic elevilor, contribuind la îmbunătățirea sănătății mentale și a performanței educaționale. Aceștia vor lucra în cabinete specializate din școli sau în cadrul CJRAE/CMBRAE, asigurând servicii esențiale atât pentru elevi, cât și pentru profesori și părinți.

Pentru a ocupa această funcție, este necesară o diplomă de licență în psihologie și un atestat de liberă practică eliberat de Colegiul Psihologilor din România, împreună cu un certificat de formare psihopedagogică. Profesorii psihologi vor avea un program de 40 de ore pe săptămână, dintre care 18 ore vor fi dedicate evaluărilor și consilierii psihologice directe.

Această schimbare vine ca un răspuns la nevoia crescândă de sprijin psihologic în școli, subliniată de specialiști care au criticat organizarea defectuoasă a sistemului educațional în trecut. Noul regulament clarifică rolurile și responsabilitățile fiecărei funcții, contribuind astfel la o mai bună înțelegere și implementare a serviciilor psihologice în mediul educațional.

sursa edupedu.ro

Recomandările redacției