Într-unul din numerele trecute ale ziarului nostru scriam despre modul greşit în care a fost făcută pista de biciclete situată la intrarea în Arad dinspre Vladimirescu. Motivul? Este o adevărată capcană pentru biciclişti. Pista ocupă o jumătate din banda din dreapta, astfel încât şoferii care circulă pe banda cu pricina trebuie să pătrundă şi pe pistă, mai ales la orele de vârf, când traficul este foarte aglomerat, în condiţiile în care vor să îşi continue drumul pe strada Şiriei. De menţionat că pista cu pricina a fost „construită” (de fapt au fost trase nişte linii pe asfalt) pe una dintre cele mai circulate artere din ţară, am putea spune, pentru că majoritate maşinilor care vin de pe DN 7 (parte a Coridorului IV Pan European) şi urmează să îşi continue drumul spre vama Nădlac trebuie să treacă pe acolo. Ne întrebam atunci şi ne întrebăm şi acum, pentru că nu am primit niciun răspuns: de ce proiectantul a ales soluţia cu pricina când pe marginea drumului era loc suficient pentru construirea unei piste în adevăratul sens al cuvântului, aşa cum s-a construit în Vladimirescu, spre exemplu, sau între Vladimirescu şi Arad?

 

Pistele „s-au tăiat” din carosabil

În loc să facă ceva pentru a remedia situaţia în cazul acestei piste, autorităţile locale au decis ca alte piste, făcute după modelul Meşterului Manole, să fie sparte imediat după ce au fost construite. O astfel de situaţie este cea a pistei pentru biciclişti „construită” pe strada Bogdan Voievod din Gai; de fapt sunt două piste: una pe partea dreaptă a străzii, cealaltă pe stânga. Pistele „s-au tăiat” din carosabilul drumului, pentru maşini rămânând un „fir” pe care o basculantă ceva mai răsărită nu încape.

Asfaltul de pe zona carosabilă care devenea pistă pentru biciclişti a fost frezat frumos… pentru a se reasfalta, ceea ce s-a şi făcut. Frumuseţea este că după ce s-a turnat asfalt acolo unde fusese asfalt dar s-a frezat, asfaltul nou-turnat a fost frezat iarăşi, probabil pentru a se turna un alt asfalt, mai „tare”, care să reziste la tonajul bicicletelor cu biciclişti pe ele. Ce se face aici este cea mai mare bătaie dejoc posibilă. Asta nu mai este lucrare, ci tocare de bani. Au spart asfaltul bun şi au turnat altul, iar acum l-au spart şi pe ăsta ca să toarne iar asfalt. Am auzit că primul strat de asfalt ar fi fost prea subţire şi de asta l-au scos: ca să-l toarne mai gros. Se lucrează ca la nebuni, nu ca la oameni normali. Sunt om bătrân, dar aşa ceva n-am văzut în viaţa mea – şi am lucrat numai în construcţii”, ne-a declara un om de vârsta a treia care căra cu roaba nişte saci dintr-o maşină în curte; la trecerea peste pistele de biciclete (peste amândouă), omul se oprea, îşi ştergea năduşeala de pe frunte şi-şi blestema zilele. M-a întrebat dacă ştiu oare cam cât costă lucrarea de pe stradă. I-am spus că nu ştiu şi nici idee n-am. M-a privit neîncrezător şi m-a înjurat şi pe mine, şi pe cei din primăria în care lucrez. Am tăcut ruşinat şi am plecat de pe stradă cu un gust amar în gură şi cu nişte blagosloveli nerostite în gât.

 

În curs de executare

Corina Drăghici, purtătoarea de cuvânt al Primăriei, susţine că lucrările la pistele de biciclete din municipiu nu s-au finalizat încă, astfel încât constructorul va suporta toate costurile în cazul în care beneficiarul lucrării îi cere să refacă anumite tronsoane. „Lucrările sunt în curs de executare. Pe fiecare tronson se fac verificări, după ce au fost finalizate diferite faze. Dacă beneficiarul este nemulţumit, dacă se consideră că anumite lucrări trebuie remediate, acest lucru se face de către constructor, pe cheltuiala sa. Plata se face doar atunci când se termină lucrările, când se constată că toate condiţiile tehnice corespund cerinţelor”, a declarat Corina Drăghici. Aceasta a ţinut să precizeze că trebuie să se facă remedieri în mai multe locuri din Arad, nu doar pe strada Bogdan Voievod. „Termenul de finalizare a celor 122,5 kilometri de piste de bicicletă realizate în cadrul acestui proiect este la sfârşitul lunii decembrie, deci nu se poate vorbi de întârzieri”, a spus Corina Drăghici.

Eugen Puiu

Lucian Şerban

 

Recomandările redacției