În proiectul de legătură auto dintre Zona UTA și strada Ștefan cel Mare se are în vedere și achiziționarea a zece autobuze electrice. Dintre acestea cinci vor fi de capacitate medie, cu o lungime de 12 metri și celelalte de capacitate mică, având o lungime de 9 metri. De asemenea, se are în vedere construirea a două  stații de alimentare a autobuzelor electrice. Prin proiect se propune montajul a două stații de încărcare rapidă a autobuzelor. Puterea unei stații este estimată până la 320 KW. Ca amplasament una este propusă la intrarea în depoul de tramvaie al CTP Arad, pe strada Cocorilor, iar cea de-a doua stație se propune la capăt de linie, la intersecția dintre  Calea Timișorii și Ștefan cel Mare. În ce privește stațiilor de autobuz se are în vedere construirea și modernizarea acestora. Dintre acestea un număr de 17staţii vor fi modernizate, iar șase vor fi  noi. Stațiile vor fi accesibile din mai multe direcții și la distanțe convenabile și vor asigura accesul pentru persoane cu dizabilități. Se va reface marcajul și semnalizarea verticală a acestora. Pentru un transport ecologic se are în vedere și  realizarea pistelor pentru biciclete pe tronsonul  2 în vederea conectării cu pistele existente pe tronsonul 1 și 3. Este vorba de  zona cuprinsă între strada Andrei Șaguna și noul pod și  de la intersecția cu strada Economului,  până la strada Ogorului. Pistele de biciclete se vor marca corespunzător pe carosabilul existent, cu o bandă pe  sens de un metru. Totodată se vor planta  aliniamente de arbori și arbuști pe   traseul propus,  pentru retenția emisiilor debioxid de carbon, dar  și pentru umbrirea spațiilor publice. Cea mai amplă lucrare va fi însă construirea unui pod peste râul Mureș.

Acesta va reprezenta  o infrastructură rutieră utilizată în comun de mijloacele de transport public de călători, precum și de autoturisme, dar și pentru biciclete și pietonal. Prin construcția podului se asigură continuitatea traseului propus între zona UTA și strada Ștefan Cel Mare – Cartierul Aradul Nou. Podul, care va avea o lungime de 310 metri, s-a propus a fi realizat ca pod cu trei deschideri, două deschideri marginale realizate din beton armat, deschideri care să asigure circulația în zona digurilor, respectiv o deschidere centrală pentru traversarea cursului de apă cu structură metalică pe cabluri în sistem hobanat, susținerea făcându-se direct prin intermediul unor perechi de cabluri  înclinate (hobanate), întinse, ancorate la partea superioară de doi piloni metalici având înălțimea de 63 de metri. Podul va avea două benzi de circulație, având și piste pentru bicicliști. Durata estimată a investițiilor este de patru ani. Așadar, dacă totul decurge conform planului, în 2023 vom circula mai ecologic.

Recomandările redacției