Am încetat să culeg, deocamdată, noutăți apărute în domeniul „cad ornamentele și tencuiala”, deoarece pericolele care amenință mobilitatea momentului și a viitorului, starea străzilor și a trotuarelor, a devenit alarmantă. Circulația autovehiculelor a devenit riscantă.
Problemele legate de siguranța circulației și de asigurarea unor condiții civilizate sunt priorități în agenda oricărei administrații municipale, după care ar trebui să urmeze cele ale mobilității durabile. Din convingerea că starea actuală a drumurilor municipale  se va schimba în bine odată și odată, vă prezint alăturat exemple arădene, rarități și unicate cum nu am întâlnit aievea nici la Gyula , dar nici la Paris, și nu le  tolerau atunci  primarii G. Salacz (1875-1901), ori dr. I. Robu (1919-1926). Fiecare caz în parte, fotografiile respective, pot caracteriza o mentalitate în administrarea urbană. Tolerarea lor, apoi fixarea în fotografii de către turiști ori prieteni veniți de peste mări și țări, ne compun o imagine deloc favorabilă. Lucrările la partea carosabilă a străzilor par a fi executate sub comanda mai multor regii ori servicii și întreprinderi care utilizează dimensiuni și cote diferite, apoi reparațiile și remedierile executate cu alte rețete pentru covor fac ca acesta să se uzeze mai repede și, încet-încet, se peticesc străzile. Dar oare se fac recepții la lucrările executate? Cine semnează procesul verbal și pentru ce-l semnează, când lucrarea apare ca un monstru rutier? Domnilor consilieri din CLM, ați parcurs vreodată la pas ori cu mașina strada Abrud? Ei?
Primul caz pe care-l prezint este o groapă terminată într-un capac de canal (foto 1), o groapă într-o intersecție pe strada Oituz. Nu se poate comenta. Al doilea caz este pe str. Brătianu, o zonă pe care nu s-a circulat prea des(foto 2); este într-o parcare. O fi fost cutremur? Al treilea caz – pe strada Alecu Russo (foto 3): un mușuroi cu capac de canal. Cine a stabilit cota covorului asfaltic? Dar a capacului de canal? Cine a recepționat lucrarea? În fine, pe strada general Traian Moșoiu, la intersecție, lipsește grătarul pe canalul pluvial. Îmi amintesc că în urmă cu vreo patru ani se furau capacele și grătarele – o afacere prosperă.  Fotografii mai sunt și pe virtual – aceleași cazuri privite și din alte unghiuri.

 

Recomandările redacției