Bolnavii de hepatită din judeţul Arad vor avea parte de un call center, în cadrul căruia un operator va fi la dipoziţia ape­lantului, oferindu-i sfaturi şi informaţii utile, în limita competenţelor sale. Serviciul este disponibil de luni până vineri, în intervalul orar 10.00 – 16.00. Când operatorul consideră că întrebarea şi nevoia interlocutorului necesită ajutor specializat sau un răspuns laborios, ce nu pot fi oferite imediat, problemele ridicate telefonic vor fi direcţionate în timp util către medicii şi specialiştii cu care colaborează organizaţia Asociaţia Pacien­ţilor cu Afecţiuni Hepatice din România (APAH-RO) filiala Arad, astfel încât apelantul să primească răspunsul corect în maxim 72 de ore.
În afara intervalului orar specificat, apelurile vor fi înregistrate, urmând ca operatorul să contacteze pacientul în cel mai scurt timp, însă cu condiţia ca ape­lantul să-şi lase pe înregistrare numele şi numărul de telefon, pe lângă întrebarea la care caută un răspuns corect.
„APAH-RO împreună cu Alianţa Pa­cienţilor Cronici din România a anun­­ţat, în data de 7 martie, deschiderea unui call center dedicat pacienţilor cu hepatită, cu numărul 0268.47 44 00. Cu această ocazie se dă şi startul celei de-a patra ediţii a campaniei te­matice Ziua Mamei cu Hepatită, care se derulează pe tot parcursul lunii martie în mai multe regiuni ale ţării. Astfel, după 15 martie 2013, linia tele­- fonică este disponibilă, la tarif normal. Cei interesaţi de serviciile noastre ni se pot adresa şi pe e-mail: hepatobv@gmail.com, unde pacienţii pot face la rândul lor informări şi pot trimite sugestii. Pentru început, aceas­tă linie telefonică va fi dedicată pacienţilor cu afecţiuni hepatice, dar în cel mai scurt timp va fi accesibilă pentru mai multe pato­logii, precum cancer, hemofilie, boli autoimune sau diabet“, ne-a declarat Diana Rotar, preşedintele filialei Arad a APAH-RO.
„Call Center e important pentru dirijarea pacientului în primii paşi în lupta cu boala, pentru informarea lui cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le are. Ne dorim, de asemenea, să ataşăm acestui call center şi un telverde pentru populaţia rurală care trăieşte la limita subzistenţei şi care nu-şi permite nici măcar un apel cu tarif normal”, a declarat Cezar Irimia, preşedintele APCR.
În România, pacienţii purtători de viruşi hepatitici B şi C sunt numeroşi. Nu există o statistică exactă, dar prevalenţa hepa­titei C în România este undeva între 3,4 – 4.5%, adică de la 600.000 până spre un milion de pacienţi. La hepatita B, problema este şi mai gravă, pentru că se extimează un număr mai mare. Pentru prevenirea transmiterii acestor boli, trebuie programe naţionale, ca să se poată interveni din timp.

Recomandările redacției