Volkswagen are în vedere reduceri de salarii şi disponibilizări pe scară largă, precum şi închiderea sau reducerea dimensiunii fabricilor sale din Germania, a declarat consiliul de întreprindere al companiei, citat de CNBC. Conducerea Volkswagen a prezentat recent consiliului planuri care includ o reducere generală a salariilor cu 10%, precum şi îngheţarea salariilor în 2025 şi 2026, potrivit Danielei Cavallo, şeful consiliului de întreprindere. Consiliul estimează că lucrătorii vor suferi reduceri de salarii cu aproximativ 18% în această perioadă. Lucrătorii cu anumite contracte colective de salarizare ar pierde, de asemenea, bonusuri şi plăţi suplimentare la aniversările de angajare, a spus consiliul de întreprindere, care este format dintr-un grup de membri aleşi ai personalului care reprezintă interesele forţei de muncă a unei companii. De asemenea, Volkswagen intenţionează să închidă trei fabrici şi să reducă toate celelalte fabrici din Germania, a spus Cavallo. „În termeni concreţi, acest lucru înseamnă să scoată şi mai multe produse, volume, schimburi şi linii întregi de asamblare cu mult peste ceea ce am făcut deja”, a spus ea într-un comunicat.„Toate fabricile germane VW sunt afectate de acest lucru. Niciuna dintre ele nu este în siguranţă”, a adăugat Cavallo.Ea a avertizat că reducerile semnificative de locuri de muncă fac parte din planurile producătorului de maşini, menţionând că zeci de mii de locuri de muncă sunt în pericol. Consiliul a mai spus că Volkswagen intenţionează să externalizeze unele dintre departamentele sale fie către companii externe, fie către fabricile producătorului auto din străinătate.
Conducerea Volkswagen şi-a prezentat planurile consiliului de întreprindere separat de discuţiile în curs despre contractele de muncă, a spus consiliul. Volkswagen a spus într-un comunicat că revizuirea este necesară din cauza condiţiilor economice.
Producătorul auto nu şi-ar putea permite investiţii suplimentare fără a face paşi semnificativi pentru a-şi recâştiga competitivitatea, a declarat directorul de resurse umane al Volkswagen, Gunnar Kilian, adăugând că restructurarea ar asigura că grupul este solid financiar în viitor. Thomas Schäfer, directorul general al Volkswagen Passenger Cars, a declarat că aceasta nu a obţinut suficiente venituri din vânzările de maşini, în timp ce costurile cu energia, materialele şi forţa de muncă au crescut.Fabricile germane nu sunt suficient de productive şi sunt mai scumpe în comparaţie cu obiectivele Volkswagen şi cu costurile suportate de concurenţi, a adăugat el. (sursa:news.ro)