Persoanele care nu au intrat încă în posesia cardurilor de energie acordate de Guvern urmează să le primească până la sfârşitul lunii, iar cele care le-au primit pot realiza plăţi pentru facturile la utilităţi, anunţă luni Compania Naţională Poşta Română (CNPR).
„Compania Naţională Poşta Română oferă, de astăzi, posibilitatea celor care au intrat în posesia cardului de energie să realizeze plăţi pentru facturile la utilităţi. Cei care nu au intrat încă în posesia voucherelor acordate de Guvern persoanelor vulnerabile urmează să le primească până la sfârşitul lunii. Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a virat, în conturile Poştei Române, sumele de bani destinate persoanelor vulnerabile, astfel că, de astăzi, beneficiarii de sprijin pot utiliza ajutorul pentru plata facturilor la energie prin trei modalităţi: a) Direct la poştaş, la domiciliul beneficiarului, prin mandat poştal. Dacă optează pentru plata la domiciliu, beneficiarii trebuie fie să ceară acest lucru direct poştaşului, fie să solicite prezenţa unui poştaş la domiciliul său, apelând Call Center-ul Poştei Române, la numărul de telefon 031.9966; b) Prin mandat poştal, la orice oficiu poştal din mediul urban sau la oficiul poştal în raza căruia îşi are domiciliul beneficiarul, în mediul rural; c) Online, prin intermediul aplicaţiei informatice pe care Poşta Română o pune la dispoziţia beneficiarilor”, se spune într-un comunicat al Poştei Române, conform Agerpres.
Solicitarea de plată online poate fi realizată accesând site-ul Poştei Române, www.posta-romana.ro, la secţiunea „Compensare energie”. Acolo, beneficiarul înregistrează cererea, fiind îndrumat pas cu pas pentru încărcarea documentelor. La final, primeşte pe e-mail o confirmare că solicitarea de plată a fost înregistrată, explică CNPR. În cel mult 5 zile mai primeşte, tot pe e-mail, o altă confirmare că cererea sa a fost soluţionată. În cazul în care vreunul dintre documentele încărcate se dovedeşte a fi necorespunzător, beneficiarul este notificat în acest sens. „Îndemnăm beneficiarii să folosească plata online. Astfel, se va reduce presiunea cozilor de la oficiile poştale, pentru că tendinţa este să mergi direct la Poştă să faci plata. Utilizând aplicaţia, însă, plăţile se pot face direct de acasă. O altă modalitate comodă prin care se pot plăti facturile la energie este direct la poştaş, care va fi echipat cu terminal mobil smart tip PDA. Poştaşul poate fi chemat acasă, fie apelând Call Center-ul Poştei Române, fie prin solicitare directă atunci când aduce pensiile sau corespondenţa”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română. Cardul de energie acordă beneficiarilor posibilitatea achitării facturilor curente sau restante pentru: energie electrică, energie termică în sistem centralizat, butelie cu GPL propan pentru încălzire (exclus butelie GPL butan pentru uz casnic – gătit), gaze, lemne pentru foc (exclus lemne de construcţii, lemne în vederea prelucrării etc.), păcură, peleţi şi alte materiale doar pentru încălzire (de pildă, apă geotermală, cărbune, brichete rumeguş). „Reamintesc faptul că, pentru prima tranşă, acest sprijin poate fi folosit până la vară, aşa că nu este nevoie să se grăbească nimeni, oamenii au tot timpul să îşi achite datoriile prin intermediul ajutorului oferit de Guvern din bani europeni. Cei care sunt într-o situaţie incertă şi se verifică zilele acestea dacă sunt într-adevăr eligibili, să stea fără grijă pentru că nu există riscul să nu primească ajutorul dacă li se cuvine, conform legii. Listele se actualizează, se vor tipări şi pentru ei carduri, vor avea, de asemenea, timp până la vară să epuizeze prima tranşă”, a declarat Marcel Boloş, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
Documentele obligatorii necesare pentru efectuarea de plăţi prin mandat poştal sunt următoarele: cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poştal, în original, actul de identitate al beneficiarului de sprijin, în original, documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada datoriei curente şi/sau restante faţă de furnizorul de energie şi/sau, după caz, faţă de asociaţia de proprietari/locatari: facturi, certificat de validare a datoriei, bonuri fiscale. Cardurile de energie, atât pentru tranşa I, cât şi pentru tranşa a II-a, pot fi folosite până la data de 27 decembrie 2023.
Sursa digi 24