În prima lună a anului 2024 echipajele de salvatori din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Vasile Goldiș” al județului Arad, cu mijloace tehnice destinate stingerii incendiilor, intervențiilor în sprijinul comunității, precum și pentru acordarea primului ajutor medical calificat celor aflați în dificultate, au intervenit în 1154 situații de urgență.

Majoritatea dintre acestea au constat în asistență medicală, echipajele SMURD acționând în cazul a 1083 solicitări.

Asigurarea asistenței medicale de tip SMURD a fost repartizată astfel:
• Detașamentul de Pompieri Arad – 728;
• Detașamentul de Pompieri Ineu – 200;
• Detașamentul de Pompieri Sebiș – 64;
• Secția de Pompieri Bârzava – 91.

De asemenea, din totalul celor 1083 de solicitări, echipajele SMURD au intervenit pentru acordarea asistenței medicale în urma producerii a 24 de accidente rutiere.

Totodată, salvatorii au acționat pentru stingerea a 40 de incendii, precum și în alte 31 intervenții în sprijinul comunităților.

Stingerea incendiilor a fost repartizată astfel:
• Detașamentul de Pompieri Arad – 30;
• Detașamentul de Pompieri Ineu – 5;
• Detașamentul de Pompieri Sebiș – 4;
• Secția de Pompieri Bârzava – 1.

Din totalul celor 40 de incendii care s-au produs în această perioadă, 31 au fost înregistrate la case sau anexe gospodărești, 3 la vegetație uscată și resturi menajere, 4 la mijloace de transport, iar 2 la obiective private.

Principalele cauze generatoare ale incendiilor la locuințe au fost: scurtcircuitul electric produs ca urmare a defectelor apărute în exploatarea cablurilor, montării necorespunzătoare pe materiale combustibile sau a suprasarcinilor precum și coșurile de fum necurăţate sau amplasate necorespunzător față de materialele combustibile.

Alte 31 de intervenții au constat în:
• 14 intervenții pentru deblocarea ușilor în vederea facilitării accesului echipajelor medicale;
• 3 intervenții pentru descarcerarea persoanelor în urma unor accidente rutiere;
• 6 misiuni pentru asigurarea măsurilor de prevenire și stingere a incendiilor;
• 2 misiuni pentru asigurarea evenimentelor publice de amploare care pot genera situații de urgență;
• 2 misiuni pentru salvarea animalelor din medii ostile vieții;
• 1 misiune pentru asanarea teritoriului de muniție;
• 3 intervenții pentru degajarea elementelor de construcție care prezentau pericol de cădere.

Totodată, pentru eficientizarea intervențiilor și optimizarea timpilor de răspuns, subunitățile au efectuat 135 de recunoașteri în obiectivele din raioanele de intervenție. Pe timpul acestora s-au verificat sursele de alimentare cu apă, căile de acces în obiectiv, configurația acestuia și alte elemente care sunt semnificative pe timpul intervenției.
În vederea pregătirii forțelor de intervenție pentru misiunile specifice pe care trebuie să le îndeplinească, au fost organizate 5 exerciții cu forțe și mijloace în teren.

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Nu uitați! Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro dar și de pe noua aplicație DSU.

Aplicația este disponibilă atât pe telefoanele cu sistem de operare APPLE, cât și Android și poate fi descărcată gratuit, după cum urmează :

• App Store ( https://apps.apple.com/ro/app/dsu/id1663813906)

• Google Play ( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.orson.dsu)

Recomandările redacției