Colegiul Național „Moise Nicoară” din Arad se bucură de o reputație solidă și de prestigiu, construite pe o bază de excelență academică și profesionalism, în ciuda comentariilor tendențioase din ultima perioadă. Fondat cu misiunea de a forma tinerii pentru a deveni lideri în diverse domenii, colegiul continuă să fie un pilon al educației de înaltă calitate în regiune.

 

Tradiție și excelență

De-a lungul anilor, Colegiul Național „Moise Nicoară” a demonstrat constant că este un mediu propice pentru dezvoltarea intelectuală și personală a elevilor săi. Mii de absolvenți au părăsit băncile acestei instituții cu o pregătire solidă, dovedindu-se competitivi și de succes în carierele lor profesionale și în viața personală.

Una dintre caracteristicile definitorii ale colegiului este diversitatea profilurilor educaționale oferite. Elevii au posibilitatea de a alege între mai multe profiluri iar această gamă variată de opțiuni le permite elevilor să-și urmeze pasiunile și să se pregătească pentru o varietate de cariere.

 

Performanțe academice remarcabile

 

Rezultatele obținute de elevii de la Colegiul Național „Moise Nicoară” la examenele naționale sunt impresionante. Anul acesta, media la bacalaureat a fost de 9.04, o realizare care reflectă atât efortul elevilor, cât și dedicația profesorilor. Pregătirea suplimentară pentru examenele naționale și olimpiade, organizată inclusiv în zilele de sâmbătă, demonstrează angajamentul colegiului față de performanță și excelență.

Chiar dacă s-au făcut în ultimul timp tot felul de comparații între școlile de elită ale Aradului directorul Diana Achim precizează că aceste lucruri sunt rău intenționate și nu fac bine nimănui.

”Nimeni nu neagă rezultatele și prestigiul Colegiului Pedagogic din Arad. Dar, așa cum s-a zis deja, numai cineva din afara sistemului de învățământ sau rău intenționat compară cele două licee în privința rezultatelor la bacalaureat, pentru că nu au, aproape nimic, în comun. Nu avem același număr de elevi, același profil, aceleași discipline de bacalaureat. Elevii și părinții care aleg „Peda” sunt, în majoritate, cei care doresc să devină învățători, educatori, puericultori, adică profilul vocațional. Au și opțiunea unei clase de matematică-informatică și o clasă de filologie. Rezultatele care se pot compara sunt cele de la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a, unde elevii susțin examene din aceeași materie la limba și literatura română și la matematică. Rezultatele elevilor de la Colegiul Național „Moise Nicoară” sunt cu peste un punct mai mari. De asemenea, putem compara rezultatele la olimpiade și concursuri, unde „Moise Nicoară” e departe de orice comparație în Arad.

Cei care aleg Colegiul Național „Moise Nicoară” sunt elevii interesați de științele naturii – bilingv engleză (o clasă), științele naturii – intensiv engleză (două clase), matematică-informatică – intensiv informatică (o clasă), matematică-informatică – intensiv engleză (o clasă) și au și opțiunea unei clase de filologie. Așadar, elevii de liceu, care aleg școala noastră, vor altceva decât cei de la „Peda” și susțin examene din alte discipline.

 

Distincții la olimpiade și concursuri

 

Colegiul Național „Moise Nicoară” este recunoscut și pentru succesele remarcabile la olimpiadele și concursurile naționale și internaționale. Elevii acestei instituții se clasează constant pe primele locuri, confirmând încă o dată calitatea învățământului oferit.

Calitatea actului managerial la Colegiul Național „Moise Nicoară” a fost evaluată la nivel național, instituția primind calificativul „Excelent”. Acest calificativ unic în Arad subliniază competența și viziunea echipei de conducere.

 

Un mediu educațional sigur și sănătos

 

Colegiul se angajează să asigure un mediu educațional sigur și sănătos pentru toți elevii. Prin colaborarea cu specialiști și instituții locale, precum Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Vasile Goldiș” al Județului Arad, colegiul implementează programe de prevenție și consiliere psihologică pentru a aborda diverse provocări educative și sociale.

Chiar dacă ”gurile rele” au mai spus că în interiorul Colegiului, în spatele porților închise, se petrec lucruri nedemne de o prestigioasă unitate de învățământ, directorul instituției face ”lumină” și în acest caz.

”Voi clarifica „situațiile sensibile” pomenite de un articol apărut în presa locală ca fiind „mușamalizate” de mine, în calitate de director al Colegiului Național „Moise Nicoară”.

Vreau să mă refer, în primul rând, la faptul că s-a mediatizat faptul  că tatăl unui elev din „Moise Nicoară” a bătut un minor. Evenimentul a avut loc în afara programului școlar, în afara perimetrului școlii. Singura legătură cu școala pe care o reprezint este faptul că agresorul, adult, era tatăl unui elev care, în acel moment, studia la Colegiul Național „Moise Nicoară”.

Care era măsura educativă sau care putea fi poziția publică pe care directorul școlii ar fi trebuit să o întreprindă? Faptele de acest tip se cercetează de organele în drept.

Întrebarea mea este cu ce scop s-a asociat numele școlii cu această știre?

În celălalt caz în care se spunea că  un elev a aprins un foc, folosind spirt, pe parchetul unei săli de clasă. Evenimentul a avut loc ca urmare a unei provocări de pe „TikTok”. Măsurile interne au fost imediate și drastice. S-a convocat consiliul profesoral, consiliul profesorilor clasei, ședință cu părinții. Există documente doveditoare ale acestor măsuri, așa cum procedează fiecare școală când se confruntă cu situații similare. În urma consultării specialiștilor, am aflat că tipul acesta de eveniment este contagios, dovadă fiind și mărturiile altor colegi directori, care au declarat, într-o ședință cu directorii, că și elevi din școlile lor au răspuns acestei provocări de pe rețelele de socializare.

Școala a apelat la specialiști, am realizat consilierea psihologică a elevilor, dar și activități educative și de prevenție cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Vasile Goldiș” al Județului Arad. Se mai menționează în acel articol  că s-au scăzut note la purare, inclusiv la 6 (șase), dar autorul articolului nu este sigur că aceste măsuri au dus la îndreptarea comportamenului elevului în cauză. Ce alte măsuri, în afară de colaborarea profesori – elevi – părinți și specialiști, ar fi fost potrivite?

Întrebarea este, și în acest caz, de ce apare, din nou, numele Colegiului Național „Moise Nicoară” asociat cu fapte și situații problematice? Chiar crede cineva că școala noastră are cele mai grave probleme în educația elevilor?

Aici sunt delincvenții Aradului?”, se întreabă directorul Diana Achim.

Așadar, în ciuda tuturor acestor afirmații din mediul online, Colegiul Național „Moise Nicoară” este mai mult decât o instituție de învățământ,  este o comunitate devotată formată din profesori, elevi și părinți. Această comunitate promovează valorile educației și se dedică dezvoltării personale și profesionale a fiecărui elev, ne explică directorul colegiului Diana Achim.

 

În ciuda speculațiilor, prestigiul rămâne

 

În ciuda speculațiilor și atacurilor tendențioase, Colegiul Național „Moise Nicoară” își menține statutul de instituție de prestigiu. Atacurile nefondate nu au reușit să umbrească rezultatele și realizările remarcabile ale elevilor și profesorilor săi, iar cererea constantă de transferuri la toate clasele demonstrează încrederea comunității în această instituție.

„Prestigiul școlii noastre s-a construit în timp și este un proces în derulare, care nu poate fi șters de un articol tendențios. Miile de absolvenți de „Moise Nicoară” au dovedit, prin reușita lor profesională și umană, că această instituție i-a format. Bătăliile „pe toate fronturile” se duc și astăzi, ca și ieri, pentru a deveni elev la „Moise Nicoară”. La Consiliul de administrație de acum două zile am avut peste 30 de cereri de transfer de la alte școli, spre școala noastră, la toate clasele, în ciuda atacurilor sau a denigrărilor, care, se pare, rămân fără ecou. Sigur, nu avem atâtea locuri.”

Nu, prestigiul unei școli nu se pierde doar pentru că cineva declară acest lucru. Dovadă sunt rezultatele obținute de elevii Colegiului Național „Moise Nicoară” Arad la examenele naționale și la olimpiade și concursuri”, adaugă director Diana Achim.

În  concluzie…

Colegiul Național „Moise Nicoară”  rămâne un exemplu de excelență în educația arădeană. Cu o tradiție îndelungată, o gamă diversificată de profiluri educaționale, rezultate academice remarcabile și un management de calitate, colegiul continuă să formeze tinerii pentru a deveni lideri în societate.

”Ca absolventă a Colegiului Național „Moise Nicoară”, acum 32 de ani, ca profesor și ca director promovez mai ales instituția, pe care o iubesc, pentru că m-a format. Instituția este compusă din oameni, profesori, elevi și părinți, în care poți arunca cu păreri, din afară, dar nu înseamnă că ai dreptate. Am o experiență de 9 ani în management și 27 de ani ca profesor. Cred că mă pricep la educație, sunt calificată în acest domeniu. Știu, însă, când trebuie să tac și când să vorbesc public, în beneficiul instituției pe care, deocamdată, o reprezint”, concluzionează prof.dr. Diana Achim.

Recomandările redacției