stalpi primaPresa locală scria, în urmă cu câteva luni, de o situaţie demnă de cascadorii răsului. După numeroase demersuri făcute de societatea civilă, Primăria Arad a catadicsit să facă piste pentru biciclişti. Acestea au fost amplasate lângă partea carosabilă, pentru ca bicicliştii să nu fie în pericol de a fi loviţi de un şofer neatent, dar nu au fost puse nici pe trotuar, pentru a deranja pietonii. La prima vedere părea o lucrare făcută cum scrie la carte. Dar cum lucrările au fost făcute la comanda Primăriei, trebuia să apară şi o problemă, de parcă autorităţile ar fi vrut cu tot dinadinsul să se facă de râs. Deşi lucrarea a fost dată în folosinţă, în calea bicicliştilor care aveau curajul să circule prin Aradul Nou au fost lăsate obstacole la tot pasul. Este vorba despre stâlpii de electricitate, care nu au fost mutaţi la timp, astfel încât un biciclist neatent risca în orice moment să ajungă la spital. Arădenii care locuiesc în zonă povestesc că au văzut de nenumărate ori, cum cei care se deplasau cu bicicleta, regulamentar, pe pista special amenajată în acest scop, erau nevoiţi să se dea jos pentru a putea trece pe lângă stâlpi. În aceste condiţii, cum era şi normal, atât locuitorii cartierului, cât şi presa sau partidele aflate în opoziţie faţă de puterea locală, au tras nenumărate semnale de alarmă, cerând explicaţii celor de la Primărie pentru pista amplasată în bătaie de joc.
Sesizări peste sesizări
Zilele trecute, la presiunea opiniei publice, autorităţile locale au trimis acolo muncitorii, pentru a scoate stâlpii de pe pistă, aceştia urmând să fie înlocuiţi de alţii, care au fost deja montaţi în imediata apropiere a acesteia, unde nu deranjează pe nimeni. „Am făcut sesizări la Poliţie, la Prefectură, la Curtea de Conturi şi văd că acum se iau primele măsuri. Mă bucur că instituţiile statului funcţionează şi probabil că Gheorghe Falcă, primarul nostru, inginer de drumuri şi poduri, a luat aceste măsuri constrâns fiind de faptul că nu a respectat legea, normele în construcţii şi pe cele de circulaţie, sfidând pe toată lumea, dar cel mai grav este că-i sfidează pe cetăţenii Aradului”, a declarat omul de afaceri Leontin Aslău. Acesta mai spune că acţiunile necugetate ale autorităţilor au un singur antidot, atitudinea civică. „Niciodată nu mi-a fost şi nu îmi este ruşine să recunosc că sunt român, dar, în primăvară, când un prieten din Germania ne-a clasificat ca fiind «o ţară bananieră, din Africa», pentru modul în care arată aceste piste de biciclişti, mi-am dat seama că numai atitudinea civică a românilor poate remedia sfidarea şi batjocura la care ne supun cei aleşi să ne conducă destinele. Cred că este sub demnitatea noastră, a arădenilor, ca 200.000 de oameni să se subordoneze orgoliilor politice şi personale ale unui om care sfidează tot cel înconjoară. Orice regulă a democraţiei impune ca minoritatea să se supună majorităţii şi cred că este obligatoriu ca un singur om să fie obligat să se supună majorităţii absolute”, a mai spus Aslău.
Stâlpii trebuiau scoşi înainte de construirea pistei
Arădeanul mai susţine că a luat legătura cu arhitecta spaniolă care a coordonat lucrările din cadrul Proiectului BERD 2, în cadrul căruia au fost făcute pistele, care i-a comunicat că stâlpii nu aveau ce căuta acolo. Acest lucru este confirmat şi de Alice Popa, arhitecta de la Bucureşti care s-a ocupat de proiect, însă aceasta a încercat să găsească scuze pentru cele întâmplate. „Conform proiectului, mai întâi trebuiau îndepărtaţi stâlpii şi apoi marcată pista. Deţinătorii de uti­lităţi nu şi-au mutat însă stâlpii. Sunt lucrări în cadrul proiectului care nu au fost executate la timp şi care se fac acum, din banii destinaţi acelui proiect”, susţine Alice Popa. La rândul său, Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei, spune că stâlpii sunt înlăturaţi de abia acum, pentru că Enel nu a avut fonduri pentru această lucrare. „Primăria a făcut adrese către Enel de trei ani, să vină să-şi mute stâlpii. Conform legislaţiei în vigoare, noi nu putem impune unui operator economic să facă acest lucru”, susţine Corina Drăghici.

Recomandările redacției