Circulă de câteva zile, în mediul virtual, o postare în care câțiva locuitori ai Lipovei se arată nemulțumiți de modul în care se defășoară lucrările la podul metalic de peste râul Mureș, demarate cu puțin timp în urmă de către Primăria Lipova.

În acea postare se spune că podul va deveni o pasarelă pietonală, care în viziunea acestor cetățeni este un lucru grav și incalificabil.

De asemenea, se spune că podul va fi  ciuntit și nu  va rămâne mai nimic din ”măreția” lui.

Postarea continuă cu tot felul de explicații, care mai e care mai ”experte”, din partea unor persoane care, probabil, au tot construit poduri de-a lungul vieții,  iar comentariile celor care au citit aceste explicații sunt  de multe ori halucinante. Persoane care nu au nici măcar cea mai mică idee despre construcția sau reabilitarea unui pod  își dau cu părerea, pozând în ingineri constructori, fără să se întrebe dacă ceea ce au citit este veridic sau nu, doar de dragul de a comenta pe facebook.

Am cerut și noi poziția oficială a primăriei Lipova cu privire la această postare, care a ”invadat” rețelele de socializare, de câteva zile.

”Se pare că unii „specialiști” nu au liniște și țin cu tot dinadinsul să dezinformeze în legătură cu proiectele Lipovei.

    Prin urmare ne vedem obligați să informăm corect cetățenii asupra REALITĂȚII asupra investiției “POD METALIC PESTE RÂUL MUREȘ, ÎN ORAȘUL LIPOVA, JUD. ARAD”, din cauza dezinformării crase făcute de acești pseudospecialiști în domeniul construcțiilor metalice”, ne spune primarul Florin Pera.

Proiectul pentru reabilitarea podului de la Lipova a fost aprobat de către finanțator cu renunțarea la partea de trotuare, din considerente de siguranță, deoarece ar fi afectat structura de rezistență a podului.  Totodată s-a propus schimbarea funcționalității, din pod rutier în pod pietonal, cum sunt atâtea poduri, inclusiv cel din Arad, care duce spre ștrandul Neptun și cu care arădenii nu au nici o problemă, ba chiar sunt mulțumiți că pot ajunge mai ușor pe ștrand.

Dar se pare că, pe unii lipoveni nu îi încântă ideea de a avea un pod pietonal, care ar reduce considerabil distanța dintre Radna, Șoimoș și Lipova și prefeă să bage bețe în roate atunci când văd că, totuși, cineva încearcă să realizeze ceva.

Acum mulți și-au adus aminte de ilustrul Ioan Slavici și de măreția  podului din oraș.  Dar oare cine ne-a oprit ani de zile  să acționăm. Pe la Lipova s-au perindat o mulțime de primari, care din păcate, nu au făcut nimic altceva decât să ocupe un loc într-un fotoliu de instituție.

Ne întrebăm, atunci de ce nu s-a comentat. Sau în acea perioadă nu avea nici o importanță faptul că podul era într-o stare jalnică și reprezenta un real pericol pentru siguranța cetățenilor?

Acum, în sfărșit, după zeci de ani, cineva a făcut un proiect și au început lucrările la vestitul pod lipovean, podul Marei cum i se mai spune, de ce să nu așteptăm să vedem rezultatele?

    ” Proiectul propus spre finanțare pentru a putea fi încadrat în costuri și pentru a fi posibilă finanțarea acestuia în continuare prin programul PNDL 2, a fost aprobat de către finanțator cu renunțarea la partea de trotuare din considerente de siguranță, deoarece acestea ar fi continuat să încarce inutil, ca și GREUTATE structura de rezistență a podului și așa grav afectată de timp și lipsa intervențiilor anterioare.

     Propunerea tehnică acceptată de finanțator este de a consolida suprastructura metalică a podului pentru a suporta o încărcare utilă dată de 500 kN/m2 (aglomerări de oameni).

     Lucrările propuse prin proiect vor aduce podul la parametrii normali de exploatare corespunzători unei încărcări produsă de aglomerări de oameni, acest lucru ducând la creșterea perioadei de exploatare și siguranță a podului metallic pentru cetățeni.

      Referitor la soluția inițială de refacere a umpluturilor trotuarelor denivelate, montarea de tuburi PVC în trotuare s-a ales soluția de a desființa integral trotuarele existente.

       Motivul pentru care se propune această variantă este de schimbare a funcționalității structurii, din pod rutier în pod pietonal, adică asigurarea doar a circulației pietonale.

     Având în vedere că spațiul pentru circulația pietonilor va fi de 5,20 m, nu se mai justifică efectuarea lucrărilor de intervenție asupra trotuarelor existente, propunându-se desființarea acestora”, explică primarul Florin Pera.

Primarul Lipovei spune că nu este prima oară când apar astfel de informații false, dar îi asigură pe lipoveni că fiecare dintre proiectele din oraș sunt realizate în mod profesionist,  gândite astfel încât Lipova să beneficieze de noi investiții, complexe și calitative, care să ofere zonei o nouă imagine.

”Ne pare rău că sunteți ținta unor informații false în repetate rânduri.

Vă asigurăm că fiecare dintre proiectele pentru orașul nostru sunt realizate în mod profesionist, sunt gândite astfel încât Lipova să beneficieze de noi investiții, complexe și calitative, care să ofere orașului o nouă imagine și mai ales să ofere cetățenilor un peisaj nou și condiții optime pe toate domeniile de viață .

     Ne pare rău că există voci care insistă să ducă orașul Lipova în jos și aleg involuția și dezinformarea,noi vom alege mereu evoluția și ne vom gândi doar la binele dumneavoastră, cetățenii noștri.

    Proiectul de reabilitare a Podului Vechi din Lipova este unul extraordinar, un proiect de care suntem foarte mândri și pe care abia așteptăm să-l vedem finalizat. Sunt convins că vă reprezenta o reală bucurie și atracție turistică pentru noi toți, dar și pentru toți cei care vor vizita Orașul Lipova”, încheie primarul Pera.

 

Recomandările redacției