Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) supune consultării publice un proiect de revizuire a deciziei privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU), menit să transpună în legislaţia secundară noile prevederi de la nivel european. Modificările propuse vizează, în principal, actualizarea rapidă a bazelor de date transmise de furnizori pentru a permite localizarea apelantului, stabilirea unui identificator unic al apelantului pentru apelurile iniţiate din reţelele mobile, măsuri dedicate asigurării accesului la serviciul de urgenţă 112 pentru utilizatorii finali cu dizabilităţi, dar şi introducerea unor prevederi privind localizarea apelantului în situaţia utilizării unor servicii independente de locaţie, potrivit unui comunicat al instituţiei. Potrivit ANCOM, pentru ca utilizatorii finali care apelează 112 să beneficieze de ajutor în timp util de la agenţiile specializate de intervenţie (Poliţie, Ambulanţă, Pompieri etc.), este necesară o localizare cât mai exactă a acestora, fapt ce necesită actualizarea permanentă a bazelor de date care conţin informaţia de localizare primară.

Astfel, se propune ca bazele de date care conţin informaţia de localizare primară să fie actualizate permanent de către fiecare furnizor de reţele publice mobile de comunicaţii electronice, printr-un canal de date securizat, de îndată ce apar modificări ale informaţiilor conţinute, susceptibile de a prejudicia procesul de localizare.  Totodată, în cazul furnizorilor care oferă servicii de tip voce peste Wi-Fi, modificările impun transmiterea către serviciul de urgenţă 112 a apelurilor iniţiate pe o conexiune de date dintr-o altă reţea de comunicaţii electronice, în cazul în care apelantul se află într-o zonă fără semnal în oricare din reţelele publice de comunicaţii electronice mobile. (sursa:news.ro)

Recomandările redacției