În această perioadă mulți comercianţi din Arad, dar și din mediul online, au anunţat discounturi, care ajung şi la 70 la sută. Specialiştii ne sfătuiesc însă să ne temperăm pofta de shopping, ca să nu cădem în capcane. Mai bine verificăm prețurile în mai multe locuri, pentru a fi siguri că obținem cea mai bună ofertă.

Pentru mulți arădeni, pasionații de cumpărături, acum  e perioada perfectă să vâneze chilipiruri. În multe vitrine din mall sau din centrul orașului au apărut  afișe care anunță reduceri substanţiale  între 50 şi 70 la sută.

Tentaţia e mare, aşa că portofelul şi cardul multora se golesc rapid.

„Am intrat doar să mă uit și am ieșit cu o gheacă pe care mi-o doream iar acum am găsit-o la jumătate de preț, așa că m-am grăbit să o iau”, povestește o femeie.

Cele mai mari reduceri sunt la haine şi încălţăminte în această perioadă.

În marile magazine mulți  vor să-și vândă cât mai repede produsele de iarnă aflate pe stoc, pentru a face loc colecţiilor de primăvară-vară.

,,Dacă vorbim despre haine, electronice sau despre zona de food, de alimente, există reduceri autentice şi există în egală măsură reduceri care nu sunt chiar reduceri”, spene pentru observator, Marius Luican, expert în marketing.

Şi în mediul online reclamele cu prețuri parcă ”intrate la apă” fură ochii multor persoane

” În mediul online sunt reduceri pentru produsele care au fost în perioada septembrie-octombrie. Este vorba în principal de campanii de destocare, iar reducerile merg până la 60-70%”, spune un manager online.

Recomandările făcute de comisarii de la Protecţia Consumatorului

Comisarii de la Protecția Consumatorului ne recomandă să fim vigilenţi. Pe etichetă trebuie să fie trecut atât prețul vechi, cât și cel nou, care trebuie să fie cel mai mic din ultimele 30 de zile.

Horia Constantinescu, preşedintele ANPC: Există situaţii în care anumiţi agenţi economici profită. Pun la dispoziţia consumatorului informaţii aparent interesante legate de reducerea preţurilor unor produse, când de fapt acesta sunt artificiale. De aceea, revin şi rog consumatorii să-şi urmărească produsul cu o perioadă mai lungă.

Sorin Mierlea, Infocons: Dacă ceva ni se pare suspect să facem o reclamaţie de îndată. Sunt reclamaţii destul de multe în acest sens.

Cei mai mulţi comercianţi au anunţat reduceri pentru întreaga lună ianuarie. Alţii susţin că oferă discount-uri chiar până la sfârşit de februarie.

Sursa observator

Recomandările redacției