România ar putea marca un progres semnificativ în infrastructura rutieră în 2025, cu un total estimat de 295 de kilometri noi de autostradă și drum expres. Această performanță ar reflecta avansul lucrărilor derulate prin fonduri europene, precum PNRR, și printr-un efort susținut al antreprenorilor de infrastructură.
Principalele proiecte din 2025:
Autostrada Moldovei (A7):
Proiectul finanțat prin PNRR promite finalizarea întregii secțiuni dintre Ploiești și Pașcani. În 2025, ar putea fi inaugurați aproximativ 218 km, inclusiv loturile 2 Mizil – Pietroasele și mega-podul peste râul Buzău, marcând o etapă crucială pentru conectivitatea regiunii Moldovei.
Autostrada Sibiu – Pitești (A1):
Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, inclusiv primul tunel veritabil de autostradă din România, ar putea fi deschisă în avans față de termenul din 2027. Această etapă va reduce semnificativ timpul de deplasare între Muntenia și Transilvania.
Centura Bucureștiului (A0):
Loturile 3 Sud, 3 Nord și 4 Nord totalizează peste 25 km ce ar putea deveni funcționali anul viitor, contribuind la fluidizarea traficului din jurul Capitalei.
Drumuri expres:
Două drumuri expres, Brăila – Galați și Turda – Tureni, sunt aproape de finalizare, adăugând un total de aproximativ 50 km la rețeaua rutieră.
Proiecte finalizate parțial deja în trafic:
O parte din noile inaugurări din 2025 includ continuarea unor proiecte deja parțial deschise în 2024, precum:
Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii (A7);
Lotul 3 A0 Nord;
Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești.
Impact și perspective:
Dacă toate termenele vor fi respectate, 2025 ar putea deveni un an de referință pentru dezvoltarea rețelei rutiere din România. Cu aceste proiecte, țara se apropie de obiectivul strategic de conectare rapidă a regiunilor și de creștere economică printr-o infrastructură modernă și eficientă.
sursa: economica.net