Rezumat:

  • – Suporter Club UTA a decis retragerea dreptului de a comercializa produse cu marca UTA, pentru clubul UTA. Măsura nu va fi executorie înainte de 1 ianuarie.
  • – SCU va avea propriul fan shop, fizic, mobil și online.
  • – Activitatea sportivă nu va fi afectată, nu se ia în calcul retragerea dreptului de a folosi marca UTA în competițiile sportive

Detalii

Aseară a avut loc la Casa de Cultură a Sindicatelor din Arad, o Adunare Generală Extraordinară a Suporter Club UTA. Principalul punct pe ordinea de zi a fost retragerea dreptului de comercializare de către club, a produselor inscripționate cu marca UTA, marcă ce se află în proprietatea Suporter Club UTA. Înainte de votul propriu-zis, inițiatorii proiectului au prezentat motivația, aspectele juridice precum și alternativa SCU la actualul fan shop.

Din punct de vedere al motivației, președintele Suporter Club UTA, Dan Proca a afirmat că această inițiativă se dorește a fi o „reparație morală pentru toți cei care au cumpărat produse de la fan-shop, crezând că în felul acesta ajută clubul, pentru ca apoi să constate că în situația financiară pe anul 2021, cifra din dreptul veniturilor din activități comerciale era 0.“

Tot ca motivație pentru această decizie, unul dintre liderii SCU și fost președinte al asociației, Sebastian Bulumac, a prezentat o analiză ale cărei concluzii erau că Alexandru Meszar și apropiații săi, au pus la cale o rețea de firme prin care controlează practic toată distribuția de echipament sportiv către cluburile și asociațiile sportive din județul Arad. O parte a acestei rețele este considerată și actualul fan-shop, ale cărui venituri nu mergeau direct spre clubului UTA ci se pierdeau în firme intermediare.

Trebuie spus că în aceste demers Suporter Club UTA s-a bazat și pe colaborarea cu o firmă de avocatură iar concluziile au fost prezentate de Claudiu Negru, vicepreședinte al SCU: „Actuala conducere a clubului UTA a încălcat flagrant protocolul încheiat în 2015 între noi, deținătorii mărcii UTA și Asociația UTA Bătrâna Doamnă. Conform acestui protocol, conducerea clubului avea dreptul de a utiliza marca inclusiv în activități comerciale dar nu avea dreptul să o cedeze către terți fără acordul nostru. Ori ei exact asta au făcut cu firmele intermediare. Din punct de vedere juridic am avea dreptul să denunțăm întregul protocol dar nu o vom face deoarece scopul nostru nu este să distrugem clubul ci doar să oprim actuala conducere din demersul de a înșela suporterii. Așadar nu se pune problema să retragem dreptul de folosință a mărcii în competițiile sportive ci doar posibilitatea ca actuala conducere să mai facă bani de pe urma ei, bani care s-a demonstrat că nu ajung unde trebuie.“

În ceea ce privește viitorul fan-shop, unul construit de la 0 de Suporter Club UTA, proiectul prezentat prevede produse pentru suporteri de o calitate superioară, la prețuri mai accesibile decât în prezent. Urmează să fie deschis un magazin fizic într-un centrul comercial din apropierea stadionului, dar vor exista și un stand mobil ce va fi amplasate la stadion în zi de meci sau care va putea fi deplasat la diferite evenimente din oraș sau județ. În plus, va exista și un magazin online.

Profitul realizat din vânzarea produselor urmează să fie direcționat înspre trei direcții: cea mai importantă este achiziția de produse și materiale pentru Academia UTA (echipamente sportive, echipamente specifice pentru antrenamente, achitarea costurilor pentru deplasări și cazări ale grupelor de copii etc). De asemenea, din acest profit se va asigura și achitarea unei părți a costurilor deplasărilor pentru suporterii UTA-ei care susțin echipa la meciurile din țară precum și finanțarea unor alte proiecte ale Suporter Club UTA, tot în beneficiul clubului.

S-a trecut apoi la vot iar propunerea și planul prezentat au beneficiat de girul membrilor aproape în unanimitate (au existat doar două abțineri și niciun vot împotrivă). Urmează ca în cursul acestei săptămâni, SCU să notifice clubul și firmele asociate în ceea ce privește această decizie și să le ofere un timp de grație pentru a-și epuiza stocurile și a-și administra în ordine închiderea activității. Cu certitudine aceste termen nu va fi mai rapid de 1 ianuarie, deci actualul fan-shop, din punct de vedere al Suporter Club UTA, va continua să funcționeze cel puțin până la finalul anului.

Liderii SCU au mai făcut precizarea că preluarea și administrarea fan shop-ului este o măsură ce se dorește a fi temporară, până când clubul UTA va ajunge pe mâinile unei conduceri pe care asociația suporterilor să o considere onestă și credibilă, urmând ca în respectivul caz, dreptul de comercializare a produselor cu marca UTA să fie din nou oferit clubului.

Tot aseară a fost prezentată și o aplicație pe mobil, care urmează să fie lansată în curând. Ea a fost construită de Suporter Club UTA și ar fi trebuit să fie aplicația oficială a clubului, dacă acesta ar fi fost preluat în vară de grupul de investitori. Chiar dacă acea preluare nu a mai avut loc, SCU a mers mai departe cu demersul de construire și finalizare a acestei aplicații, care se dorește a fi una mult mai interesantă pentru suporteri, decât cea lansată recent de către club. Aceștia vor avea acces la știri și informații statistice despre echipă, conținut media legate de activitatea suporterilor precum și posibilitatea de a-și achiziționa prin intermediul aplicației, produse de la noul fan shop.

Revenind la subiectul principal, rămâne de văzut cum se va desfășura mai departe procesul de preluare a activității comerciale de către SCU. În momentul în care notificarea către club va fi depusă oficial, vom încerca să vă oferim și punctul de vedere al conducerii clubului UTA vizavi de această situație, în măsura în care aceștia vor dori să și-l expună. De asemenea, în săptămânile următoare, pe măsură ce proiectul se va apropia de punctul de implementare, vom încerca să vă oferim și alte detalii din partea celor care îl vor administra.

Recomandările redacției