logo

Simbolul multiplicat al Cetăţii Aradului, care reprezintă o trecere între caracterul nostalgic al oraşului spre un oraş modern, reinventat, este macheta care a câştigat concursul pentru desemnarea logo-ului proiectului „Arad – Capitală Culturală Europeană 2021”, cel care l-a realizat, artistul Sorin Neamţu, donând premiul în valoare de 10.000 de lei asociaţiei.

Asociaţia “Arad – Capitală Culturală Europeană 2021” în parteneriat cu Primăria municipiului Arad au finalizat concursurile pentru stabilirea logo-ului şi mascotei proiectului “Arad-Capitală Culturală Europeană 2021”.

În competiţia pentru stabilirea logo-ului s-au înscris 55 de machete, iar câştigătorul a realizat logo-ul intermediar al proiectului, urmând ca logo-ul final să fie stabilit în urma altei competiţii.

În ceea ce priveşte mascota, s-au primit 16 lucrări, niciuna dintre ele neîntrunind punctajul maxim al juriului, ceea ce înseamnă că termenul pentru predarea lucrărilor s-a prelungit până în 15 august, urmând ca apoi să se mai facă o jurizare.

Câştigătorul concursului pentru desemnarea logo-ului este Sorin Neamţu.

Sorin Neamţu are 37 de ani, a absolvit Facultatea de Arte Plastice a Universităţii de Vest Timişoara şi are un master în pictură. Sorin Neamţu este fratele lui Mihai Neamţu, preşedintele Partidului “Noua Republică” şi ginerele omului de afaceri Alexandru Bercea, unul dintre cei mai cunoscuţi dezvoltatori imobiliari din vestul ţării.

“În urma discuţiei avute cu Sorin Neamţu, câştigătorul premiului de 10.000 de lei cu TVA inclus, pentru cel mai bun logo, acesta a anunţat că întreaga sumă va fi donată Asociaţiei Arad Capitală Culturală Europeană 2021. Dreptul de proprietate pentru logo şi mascotă va fi implicit transferat Asociaţiei, odată cu ridicarea premiului”, a precizat Andrei Ando, membru fondator al asociaţiei.

În ceea ce priveşte logo-ul, macheta câştigătore este o stea în şase colţuri, simbolul Cetăţii Aradului, care, multiplicată, se transform într-un cerc, simbolul perfecţiunii, al tinereţii, al oraşului modern.

“Logoul este o privire în viitor. El reprezintă, totodată, transferul nostalgiei trecutului oraşului către profta de viaţă şi entuziasmul către nou. Este înlocuirea paseismului cu noul, cu tinereţea. Un joc al multiplicării şi diversităţii cromatice. Prin multiplicare, steaua cu şase colţuri se transform într-un cerc, care este forma perfectă”, a mai spus Andrei Ando. Acesta a mai adăugat că gama cromatică a logo-ului cuprinde culorile roşu (care simbolizează oraşul industrial), galben (oraş prietenos), albastru (tradiţie culturală), gri (cultură alternativă) şi verde (care simbolizează parcurile, Pădurea Ceala, spaţiile verzi).

Sorin Neamţu a declarat că este onorat de alegerea juriuluil, caracterizându-şi lucrarea ca una care “propune mai degrabă dinamism decât confort birocratic, mai degrabă căutare, creativitate şi reinventare decât paseism şi admiraţie necritică faţă de tradiţie. O privire îndrăzneaţă spre viitor ar fi, în opinia mea, mai benefică acestei candidaturi decât nostalgia dublată de tentaţia muzeificării şi festivismului. Iată de ce, considerând că, în primul rând, adoptarea acestui concept de comunicare e importantă pentru Asociaţia dumneavoastră, voi dona Asociaţiei pentru promovarea candidaturii Aradului suma de bani anunţată drept premiu. Fac această donaţie cu speranţa că suma va fi utilizată tocmai pentru a implementa – prin materiale promoţionale, prin susţinerea unor evenimente şi a unor oameni cu idei noi – acest concept de comunicare. Pentru un proiect atât de ambiţios, nu e o sumă importantă. Însă m-aş bucura ca primele gesturi de vizibilitate ale Asociaţiei să fie consistente şi coerente cu acest prim pas spre redefinirea identitară a unui Arad în care provocarea creativă a viitorului să fie mai puternică decât paseismul auto-admirativ”, a declarat Sorin Neamţu, câștigătorul competiției.

Materialele promoţionale ale asociaţiei vor fi personalizate cu logo-ul respectiv, fie că este vorba de tipărituri sau obiecte vestimentare sau on-line.

Organizatorii concursului s-au gândit să pună, în prima fază, logo-ul pe mai multe mori de vânt care să fie montate pe pasarela care va asigura intrarea la Ştrandul Neptun şi pe un mash care va fi montat pe faţada sediului Asociaţiei, din centrul Aradului.

Juriul care a realizat selecţia a fost format din Cătălin Lazurcă (consilier municipal, preşedintele Comisiei de Cultură a Consiliului Local Municipal), Szabo Balasz (web designer), Călin Man (editor şi designer, membru al grupului Kinema Ikon), Andrei Ando (membru fondator Asociaţia Arad Capitală Culturală Europeană) şi Claudiu Ionescu (profesor la Facultatea de Arhitectură şi Desig a Universităţii “Aurel Vlaicu”).

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției