Sporul pentru personalul din administraţia locală implicat în derularea proiectelor finanţate din fonduri europene va fi majorat doar în baza performanţei, informează Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE). „Procentul de majorare salarială a indemnizaţiilor lunare pentru personalul din administraţia publică implicat în derularea proiectelor finanţate din fonduri europene va fi stabilit în funcţie de numărul proiectelor, tipul şi valoarea proiectelor aflate în implementare pentru care unităţile administrativ-teritoriale au calitatea de beneficiar”, se menţionează în comunicat.  Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene publică în consultare Regulamentul – cadru în baza căruia se vor calcula majorările salariale aplicabile personalului din administraţie implicat în derularea proiectelor finanţate din fonduri europene. „Sunt multe exemple de comunităţi din toată ţara – oraşe mari sau mici sau chiar comune – pe care investiţiile din fonduri europene le-au schimbat din temelii. Ori, fiecare astfel de schimbare are la bază proiecte pentru care se depune un efort uriaş din partea echipelor din instituţii. Sunt oameni care, cu priceperea şi cu ambiţia lor, au făcut posibile proiecte importante de infrastructură cu impact asupra condiţiilor de viaţă şi economiei. Aceşti oameni sunt perla coroanei pentru dezvoltarea comunităţilor şi ar trebui ca acest aspect să se regăsească şi în modul în care sunt recompensaţi. Veţi vedea că am introdus în regulament un articol care fix asta prevede, promovarea hărniciei în gestionarea proiectelor de infrastructură. Am spus că vor exista criterii de performanţă care vor fundamenta procentul acestor majorări. Ei bine, ele sunt cuprinse în Regulamentul adoptat astăzi, fiind o modalitate clară prin care premiem doar reuşitele de impact, nu dăm sporuri fără un fundament”, a declarat ministrul Investiţiilor şi Fondurilor Europene, Marcel Boloş. Documentul conţine reglementări tehnice privind condiţiile de înfiinţare a posturilor în afara organigramei pentru implementarea proiectelor finanţate din fonduri europene nerambursabile, inclusiv pentru proiectele aferente implementării Mecanismului de redresare şi rezilienţă. Totodată, sunt menţionate şi criteriile de acordare a procentului de majorare salarială pentru personalul cu funcţia de bază în instituţiile şi/sau autorităţile publice nominalizat în echipele de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile şi/sau fonduri externe rambursabile, precum şi în proiectele finanţate prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, proporţional cu timpul efectiv alocat activităţilor pentru fiecare proiect. Astfel, până la 20 ore se acordă o majorare salarială de 10%, între 21-40 ore se acordă o majorare salarială de 20%, între 41-60 ore se acordă o majorare salarială de 30%, între 61- 80 ore se acordă o majorare salarială de 40%, iar peste 80 ore se acordă o majorare salarială de 50%.  „Elementul de noutate îl reprezintă modificarea criteriilor pe baza cărora vor fi stimulaţi financiar preşedinţilor şi vicepreşedinţilor consiliilor judeţene şi primarilor şi viceprimarilor unităţilor administrativ-teritoriale, astfel că, faţă de reglementarea anterioară care ţinea seama numai de numărul de proiecte aflate în implementare, după aprobarea noului Regulament-cadru, procentul de majorare salarială a indemnizaţiilor lunare va fi stabilit în funcţie de numărul proiectelor, tipul şi valoarea proiectelor aflate în implementare pentru care unităţile administrativ-teritoriale au calitatea de beneficiar”, se mai precizează în comunicat. Astfel, conform noilor criterii, majorarea salarială va ţine seama de numărul de proiecte de la 1 până la 5 şi de valoarea cumulată a acestora până la 20.000.000 lei, diminuată cu 50% în situaţia în care un procent de peste 50% din valoarea cumulată a proiectelor aflate în implementare reprezintă proiecte care au ca obiect capacitatea administrativă a beneficiarului. În județul Arad se derulează deja o serie de proiecte cu fonduri europene, atât la nivelul municipalității, cât și al administrației județene. (sursa: Agerpres)

Recomandările redacției