Remedieri și reparații la drumuri și fațade, operații ce ne costă mult, și se dovedesc ineficiente. Oferim două exemple elocvente. Mai rău, nici că se poate.

Sunt importante aceste două străzi, fiecare având atâtea gropi și denivelări, ce trebuie ocolite, spre binele telescoapelor și mecanismelor de  direcție ale automobilelor. Peste fiecare dintre aceste străzi s-a abătut pacostea reparațiilor ori pacostea  remedierilor.

Str. Gen. Traian Moșoiu situată în zona centrală, pornește din bd. Vasile Milea și se termină în Calea Iuliu Maniu. Cum ai intrat pe Gen. Moșoiu, sens unic și respecți viteza legală, cum autoturismul începe să zburde, sare în sus, cade apoi pe arcuri și maltratează telescoapele. Acolo se află plasate parcă din răutate, două șanțuri transversale formate deasupra unor conducte ce subtraversează strada. Capcană ce nu este semnalizată și în care cazi chiar dacă conduci cu 50km/oră, viteza legală. Doar dacă  conduci cu peste 5km/h, meriți să fii surprins cum îți balansează mașina. Strada este scurtă, dar asfaltul este atât de neliniștit încât răsufli ușurat să ajungi la capăt.  Priviți primele fotografii anexate.

 

O stradă cu mari probleme

Strada Abrud, în Micălaca, poate fi considerată un muzeu cuprinzând aproape toate defecțiunilor ce se pot întâlni pe toate străzilor arădene. Fantastic. Ca ilustrație la cele scrise, nu se pot plasa multe fotografii, dar pe ediția virtuală se găsesc aproape din toate categoriile. Bunăoară pe str. Abrud se află capacul de canal amplasat sub nivelul asfaltului la 18 cm, cea mai adâncă groapă din Micălaca. Undeva în spatele Pieții Miorița se afla un șanț în asfalt marcând o subtraversare, care, mare minune, a  fost remediat iar stratul asfaltic s-a și măcinat la nici două săptămâni de când s-a aplicat. Restul le admirați în fotografii.

În încheiere menționez că ultima fotografie prezintă sinteza procedeelor în tehnologia stradală, cele trei faze distincte: montarea capacelor de canal, turnarea asfaltului  și  remedierea prin rașchetarea marginilor gropii formate prin diferența cotelor de nivel asfalt-capace. Ca variație, sunt situații când asfaltul este turnat peste capace acoperindu-le.

Și încă ar mai fi, ele, multe de spus.

„Unde ești tu Țepeș Doamne” și Regia Drumuri Municipale Arad  să scoateți față curată la carosabilul arădean ?

 

  • Tifoso spune:

    nasol…

  • Kato Constantin spune:

    Faceti un reportaj si pe Voinicilor, de la curba liniei de tramvai pana la viaduct. iti rupi masina pe acolo. Banuiesc ca iubitul nostru primar nu frecventeaza zona. La fel si intersectia de la fosta Dacia service Micalaca unde liniile de tramvai taie soseaua, dezastru. Un imens crater este de actualitate pe podul din Micalaca, Subcetate pe banda doi in directia de mers spre sensul de la Str Cetatii. Craterele de langa Colegiul Moise Nicoara. Si multe altele…

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției