Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) -Sucursala Arad, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Arad, Consiliul Județean Arad, Primăria MunicipiuluiArad, Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad și Cetatea Voluntarilor au organizat în premieră miercuri, 15 mai, la Filarmonica de Stat Arad, semifinala concursului de planuri de afaceri „Maratonul pentru Educație Antreprenorială”, parte a programului național omonim.
„Maratonul pentru Educație Antreprenorială” are drept scop descoperirea vocației liceenilor și susținerea educației antreprenoriale cu aplicabilitate practică. Programul se află la ediția a II a și este organizat în parteneriat cu Ministerul Educației, Universitatea de Vest din Timișoara, Autoritatea de Supraveghere Financiară și Asociația Națională a Antreprenorilor. Anul acesta ”Maratonul pentru Educație Antreprenorială” se va desfășura în peste 20 de județe, urmând ca marea finală să fie organizată pe 23 mai, la București.
Pe o piață a muncii în care schimbările rapide și incertitudinile devin normă, descoperirea vocației personale și integrarea educației antreprenoriale în parcursul educațional al adolescenților se dovedesc a fi mai relevante ca oricând. CONAF le oferă tinerilor oportunitatea de a-și identifica pasiunile și talentele inerente, pentru a se puteaadapta cu succes pe piața muncii în continuă evoluție. Orele de educație antreprenorială, susținute de antreprenori cu experiență, le oferă instrumentele necesare pentru a transforma aceste pasiuni în inițiative concrete, durabile și cu impact semnificativ în societate.
Anul acesta, CONAF Sucursala Arad împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Arad au organizat ore de educație antreprenorială în 8 licee pentru 468 de elevi.
La etapa județeană a concursului de planuri de afaceri vor participa 8 echipe formate din 4-6 elevi de la liceele din județul Arad. În cadrul evenimentului vor fi prezenți reprezentanți de cel mai înalt rang ai autorităților locale, antreprenori cu notorietate, elevi și profesori. Juriul, format din antreprenori de renume, va puncta ideea de afaceri, punerea în aplicare, rezultatele prevăzute prin planul de afaceri, lucrul în echipă prin identificarea rolului corect pentru fiecare membru al echipei, precum și modalitatea de prezentare.
Primele trei echipe câștigătoare, calificate la finală, vor participa la prezentări și discuții susținute de organizatori, autorități locale implicate și antreprenori cu notorietate națională. Aceste discuții îi vor ajuta pe liceeni să-și înțeleagă mai bine interesele și potențialul în acest domeniu și le vor oferi o perspectivă valoroasă asupra lumii antreprenoriale.
„Aşteptăm cu mare interes participarea la cea de-a II-a ediţie a Maratonului pentru Educaţie Antreprenorială, care pentru CONAF Sucursala Arad este un eveniment de debut. Rezultatele obținute anul trecut în alte judeţe ne motivează şi reprezintă, în acelaşi timp, o provocare. Avem încredere în creativitatea, spiritul de echipă şi determinarea tinerilor noştri, care suntem convinşi că vor avea idei inovative şi vor fi extrem de competitivi”, a declarat Ana Maria Dragoș – Preşedinte CONAF Sucursala Arad.
În cea de a doua ediție a ”Maratonului pentru Educație Antreprenorială”, începând cu luna ianuarie și până în prezent, au participat la orele de educație antreprenorială peste 15.000 de elevi din peste 130 de licee din 40 de localități din țară, din 20 de județe.
Orele de educație antreprenorială au fost susținute de peste 150 de antreprenori.
Etapele județene au debutat pe 21 martie la Galați, aceasta fiind urmată de cea din Timiș pe 4 aprilie, Brașov pe 8 aprilie, Brăila pe 10 aprilie, Argeș pe 12 aprilie, Alba pe 15 aprilie, Neamț pe 16 aprilie, Satu Mare pe 17 aprilie, Tulcea pe 18 aprilie, București pe 19 aprilie, Prahova pe 22 aprilie, Cluj pe 23 aprilie, Gorj pe 24 aprilie, Iași pe 26 aprilie, Giurgiu pe 10 mai, Dolj pe 13 mai . Semifinale ale competiției de planuri de afaceri vor avea loc și în județele: Bihor, Buzău, Constanța. De anul acesta programul a fost preluat și de către Republica Moldova.