Probele scrise din cadrul simulării Evaluării Naţionale s-au desfăşurat în perioada 22 – 24 februarie, în 113 unităţi şcolare din judeţul Arad, exceptând proba la limba maternă, care s-a desfăşurat în 18 unităţi şcolare cu predare în limbile minorităţilor naţionale. La Limba şi literatura română au susţinut proba 3.446 elevi, un elev a fost eliminat şi au fost absenţi 222 de elevi. La Matematică au susţinut proba 3.419 de elevi, au fost absenţi 250 de elevi şi nu au fost elevi eliminaţi. La Limba maternă din 108 elevi înscrişi au susţinut proba 79, iar 29 de elevi au fost absenţi.
Subiectele pentru simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a au fost elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar modelelor publicatepe site, în luna noiembrie a anului trecut.
„Subiectul la Limba română a avut o dificultate medie şi a respectat prevederile programei de evaluare, în ceea ce priveşte competenţele şi conţinuturile vizate. De asemenea, s-a respectat structura modelului de subiect, care a fost comunicată la începutul anului şcolar. La subiectul I, s-a folosit ca text suport, opera lirică Vârful dealului de Ion Pillat. La punctul A, itemii au vizat formularea unor enunţuri care demonstrează capacitatea de selectare şi de valorificare a informaţiei din textul citit, identificarea unor elemente paratextuale (numele autorului, titlul publicaţiei), precizarea valorii morfologice pentru patru cuvinte, precizarea funcţiilor sintactice pentru doi termeni, itemii 5 şi 6 au avut în vedere sintaxa frazei, prin sarcini de transcriere şi de precizare a tipului unor propoziţii, de construire a unei fraze. Punctul B a constat dintr-o compunere de scriere despre textul literar (motivarea apartenenţei la specia pastel a textului citat). La subiectul al II-lea, textul-suport a fost nonliterar“, ne-a declarat Mariana Tocaciu, din cadrul ISJ Arad. Compunerea de la subiectul al II-lea a presupus generare de text imaginativ, de tip narativ (relatarea unei întâmplări petrecute în timpul unei excursii). În concluzie, subiectul a fost accesibil majorităţii elevilor prin gradul mediu de dificultate, structura cunoscută şi respectarea programei de evaluare.
Subiectele la Matematică au respectat prevederile Programei şcolare, la disciplina Matematică, pentru examenul de Evaluare Naţională, atât în ceea ce priveşte competenţele specifice, cât şi a conţinuturilor cerute de aceasta. De asemenea, s-a respectat structura modelului de subiect, comunicat elevilor şi profesorilor la începutul anului şcolar 2015-2016. Gradul de dificultate al subiectelor a fost de nivel mediu.
Rezultatele vor fi comunicate elevilor în data de 4 martie.
Notele obţinute nu se trec în catalog. În situaţia excepţională, în care se doreşte consemnarea notei în catalog, elevul trebuie să solicite acest lucru profesorului. În urma analizării rezultatelor, inspectoratul şcolar va lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune.
Sute de elevi au absentat la simularea Evaluării Naţionale
Recomandările redacției
Actualitate 87
Pompierii și cei de la Ambulanță, într-un exercițiu amplu la o fabrică din Zimandu Nou
citește mai mult »
Actualitate 91
Maria, o polițistă de la imigrări, își donează periodic părul pentru femeile diagnosticate cu cancer
citește mai mult »
Actualitate 16
Peste 120 de străini introduși în Centrul de Custodie Publică Arad, în primele două luni ale acestui an
citește mai mult »
Actualitate 20
9 iunie, data limită până la care românii îşi pot face viza de flotant pentru a vota la alegerile din iunie
citește mai mult »
Actualitate 128
Bursele școlare de merit, de 450 de lei, doar pe hârtie, în realitate elevii primesc sume mult mai mici
citește mai mult »
A1 157
Casa în care o femeie a ars de vie a luat foc în urma unui scurtcircuit electric
citește mai mult »
A1 124
Pieton acroșat de mașină, în zona Romanilor
citește mai mult »
Anunțuri 11
REGIA PUBLICA LOCALĂ OCOLUL SILVIC DUMBRAVA R. A.
citește mai mult »