Probele scrise din cadrul simulării Evaluării Naţionale s-au desfăşurat în perioada  22 – 24 februarie, în 113 unităţi şcolare din judeţul Arad, exceptând proba la limba maternă, care s-a desfăşurat în 18 unităţi şcolare cu predare în limbile minorităţilor naţionale. La Limba şi literatura română au susţinut proba 3.446 elevi, un elev a fost eliminat şi au fost absenţi 222 de elevi. La Mate­matică au susţinut proba 3.419 de elevi, au fost absenţi 250 de elevi şi nu au fost elevi eliminaţi. La Limba maternă din 108 elevi înscrişi au susţinut proba 79, iar 29 de elevi au fost absenţi.
Subiectele pentru simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a au fost elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar modelelor publicatepe site, în luna noiembrie a anului trecut.
„Subiectul la Limba română a avut o dificultate medie şi a res­pectat prevederile programei de  evaluare, în ceea ce priveşte competenţele şi conţinuturile vizate. De asemenea, s-a respectat structura modelului de su­biect, care a fost comunicată la începutul anului şcolar. La subiectul I, s-a folosit ca text suport, opera lirică Vârful dealului de Ion Pillat. La punctul  A, itemii au vizat formularea unor enunţuri care demonstrează capacitatea de selectare şi de valorificare a informaţiei din textul citit, identificarea unor elemente paratextuale (numele autorului, titlul publicaţiei), precizarea valorii morfologice pentru patru cuvinte, precizarea funcţiilor sintactice pentru doi termeni, itemii 5 şi 6 au avut în vedere sintaxa frazei, prin sarcini de transcriere şi de precizare a tipului unor propoziţii, de construire  a unei fraze. Punctul B a constat dintr-o compunere de scriere despre textul literar (motivarea apartenenţei la specia pastel a textului citat). La subiectul al II-lea, textul-suport a fost nonliterar“, ne-a declarat Mariana Tocaciu, din cadrul  ISJ Arad. Compunerea de la subiectul al II-lea a presupus generare de text imaginativ, de tip narativ (relatarea unei întâmplări petrecute în timpul unei excursii). În concluzie, subiectul a fost accesibil majorităţii elevilor prin gradul mediu de dificultate, structura cunoscută şi respectarea programei de evaluare.
Subiectele la Matematică au res­pectat prevederile Programei şcolare, la disciplina Matematică, pentru examenul de Evaluare Naţională, atât în ceea ce priveşte competenţele specifice, cât şi a conţinuturilor cerute de aceasta. De asemenea, s-a respectat structura modelului de subiect, comunicat elevilor şi profesorilor la începutul anului şcolar 2015-2016. Gradul de dificultate al subiectelor a fost de nivel mediu.
Rezultatele vor fi comunicate elevilor în data de 4 martie.
Notele obţinute nu se trec în ca­talog. În situaţia excepţională, în care se doreşte consemnarea notei în ca­talog, elevul trebuie să solicite acest lucru profesorului. În urma analizării rezultatelor, inspectoratul şcolar va lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune.

Recomandările redacției