Asociația Banat-Crișana Taxi, anunță participarea la protestul național al taximetristilor impotriva „Transportului Alternativ“ de persoane. La Arad sunt implicate în protest 400 de autoturisme.

Odată cu apariția „Transportului alternativ”, legiferat în mod nelegal prin legea 204/2019 ca urmare a  Ordonanței de Urgență nr. 49/25.06.2019, lansată pe baza unei Note de Fundamentare lipsită de logică juridică, argumente concrete și de soluții eficiente, contrar deciziei din 2019 a Curții de Justiție Europene. Guvernul României a impus o nouă normă prin lege, distinctă față de cea existentă, dar care operează pe același segment economic și de servicii al societății românești, respectiv operatorii economici care desfășoară activitatea de transport al persoanelor în regim de taxi.

Protestul va avea loc la Arad de la între până la ora 12.00.

Aceștia pleacă la ora 11.00 de pe Calea Zimandului (zona cimitirului) – sediul ARR- Consiliul Județean – ANAF(B-dl Revoluției) – Prefectura Arad – Primăria Arad – Podgoria.

„O ordonanță anti-concurențială, care pe lânga faptul că este neconstituțională, legiferează în fapt „transportul alternativ” în mod preferențial și în dauna activității de taximetrie la nivel național și care, în final, va conduce la intrarea în colaps a activității de taximetrie și la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă la nivelul întregii țări”, a declarat Florin Alin Popa, președintele Asociației Banat-Crișana Taxi.

Acesta mai spune că:

„Avem singura activitate din țară cu dublă reglementare, deși avem legea 38/2003(lege speciala), a mai fost dată și OUG 49/2019 care reglementează transportul alternativ de persoane în regim de taxi conform deciziei Curți Europene de Justiție din 2019”:

– Au funcționat ilegal pe piața fără o reglementare legală timp de 5 ani din 2014  până în 2019, și au scos din țara miliarde de lei fără a plăti taxe și impozite statului Roman .

– Practicarea de tarife de dumping, prin aplicarea unor reduceri de către platforme, la costul curselor pentru clienți, practica de concurență neloiala pentru a distruge activitatea de taximetrie.

– Aplicarea unui tarif dinamic de către platforme, care practic înșeală clienții (raportul Consiliului Concurenței din 2022)

– Majoritatea nu au case de marcat fiscale care să transmita la ANAF.

– Platformele refuza transparentă către ANA , cu scopul de a frauda statul, spre deosebire de taxi, care oferă transparență maximă prin casele de marcat fiscale care transmit datele spre ANAF în timp real .

– Au număr nelimitat de autorizații pe când la taxi putem fi maxim 4/1000 locuitori

– Au voie cu mașini până în 15 ani pe când la taxi se impun mașini de maxim 5 ani.

– Au voie cu mașini care nu sunt în proprietate, sunt înmatriculate în alte localitați sau chiar județe pentru a plăti taxe cât mai mici sau chiar deloc în localitatile unde funcționează

„Având în vedere aceste aspecte, solicităm Guvernului României: abrogarea legii 204/2019 adoptată în urma OUG nr. 49/25.06.2019,  care este nelegală și neconstituțională așa cum am mentionat mai sus; totodată, dorim, pentru o mai bună și eficientă soluționare a cerințelor legitime ale operatorilor de transport în regim de taxi, deschiderea unui canal de dialog, pentru consultări, cu domnul Prim Ministru Marcel Ciolacu și Guvernul României, la palatul Victoria.   Menționăm că aceste proteste se vor desfășura simultan în peste 30 de județe ale țării, la care participă mai multe asociații profesionale din domeniul taximetriei.

 

 

 

Recomandările redacției