Uniunea Europeană a decis să majoreze tarifele la vehiculele electrice construite în China până la 45,3%, la sfârşitul investigaţiei sale de cel mai înalt nivel care a divizat Europa şi a provocat represalii din partea Beijingului, transmite CNBC. La puţin peste un an de la lansarea anchetei sale anti-subvenţii, Comisia Europeană va stabili tarife suplimentare, variind de la 7,8% pentru Tesla la 35,3% pentru SAIC din China, pe lângă taxa standard de 10% la importul auto valabilă în UE. Un înalt oficial al UE a declarat că tarifele suplimentare au fost aprobate oficial marţi. Noile tarife urmează să fie publicate în Jurnalul Oficial al UE.

Comisia, care supraveghează politica comercială a UE, a declarat că tarifele sunt necesare pentru a contracara ceea ce spune că sunt subvenţii neloiale, inclusiv finanţări şi granturi preferenţiale, precum şi terenuri, baterii şi materii prime la preţuri sub piaţă. Capacitatea de producţie de rezervă a Chinei de trei milioane de vehicule electrice pe an este de două ori mai mare decât piaţa UE. Având în vedere tarifele de 100% în Statele Unite şi Canada, cea mai evidentă desfacere pentru aceste vehicule electrice este Europa.Beijingul a numit taxele UE protecţioniste şi dăunătoare relaţiilor UE-China şi lanţurilor de aprovizionare auto şi a lansat propriile investigaţii în acest an cu privire la importurile de brandy, lactate şi produse din carne de porc din UE, ca represalii. De asemenea, a contestat măsurile provizorii ale UE la Organizaţia Mondială a Comerţului.

Producătorii de automobile europeni se confruntă cu un aflux de vehicule electrice cu preţuri mai mici de la rivalii chinezi. Comisia estimează că cota de piaţă a mărcilor chineze pe piaţa UE a crescut la 8%, de la sub 1% în 2019, şi ar putea ajunge la 15% în 2025. Susţine că preţurile sunt de obicei cu 20% sub cele ale modelelor fabricate în UE. Poziţia UE faţă de Beijing s-a înăsprit în ultimii cinci ani. UE vede China ca un potenţial partener în unele zone, dar şi ca un concurent şi un rival sistemic, dar membrii UE nu sunt uniţi în privinţa tarifelor pentru vehiculele electrice.

Rămâne de văzut ce impact vor avea tarifele asupra preţurilor de consum. Unii producători pot fi capabili să le absoarbă cel puţin parţial. În primele nouă luni ale anului 2024, exporturile de vehicule electrice ale Chinei către UE au scăzut cu 7% faţă de anul precedent, dar au crescut cu mai mult de o treime în august şi septembrie, înaintea tarifelor, potrivit datelor Asociaţiei Chinei pentru Autoturisme.(sursa:news.ro)

Lasă un răspuns

Recomandările redacției