Telefonul Vârstnicului, prima linie telefonică gratuită pentru persoanele de vârsta a treia

0
22

Persoanele de vârsta a treia au la dispoziție, începând de săptămâna trecută, o linie telefonică menită să le ușureze viața. Linia a fost lansată de Fundația Principesa Margareta a României în parteneriat cu Fundația Vodafone, operațiunea fiind finanțată  prin programul Mobile for Good cu suma de 68.500 euro. Conform unui studiu realizat recent de GFK pentru Fundaţia Principesa Margareta a României, aproximativ 1.500.000 de vârstnici din România sunt afectaţi de singurătate. Acelaşi studiu arata că situaţia financiară precară, problemele de sănătate, dependenta de ceilalţi, sentimentul de inutilitate şi de singurătate, precum şi lipsa interlocutorilor, sunt cele cinci  probleme principale cu care se confruntă vârstnicii din România, potrivit ONG-urilor care au realizat Telefonul Vârstnicului. „Telefonul Vârstnicului reprezintă un prim pas important spre conectare a cât mai multor bătrâni afectaţi de izolare, lipsa de informaţii şi suport. Ne propunem să ascultăm problemele vârstnicilor din România, să le oferim oportunităţi de participare la viaţa societăţii şi de valorificare a experienţei lor. De asemenea, dorim să mobilizăm comunităţile locale în sprijinul acestor persoane care au fost la un moment dat stâlpii societăţii şi trebuie trataţi cu respectul cuvenit”, susține Mugurel Margarit Enescu, director executiv al Fundaţiei Principesa Margareta a României.

O linie gratuită și confidențială

Conform unui comunicat de presă al Fundației Vodafone, Telefonul Vârstnicului este o linie telefonică gratuită şi confidenţială, care răspunde nevoilor tuturor vârstnicilor din România. Cei care apelează numărul cu pricina au la dispoziție servicii de informare, consiliere, sau sprijin practic şi emoţional. „La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi şi sunt îndrumate de operatorii specializaţi în asistenta socială ai Fundaţiei Principesa Margareta a României. Aceasta linia telefonică este disponibilă de luni până vineri, între orele 08.00 şi 20.00. Linia poate fi accesată şi de cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă a unui bătrân. În zilele de weekend, voluntarii special pregătiţi ai Fundaţiei vor apela vârstnicii afectaţi de singurătateˮ, se arată în comunicat. Reprezentanții celor două fundații mai susțin că Institutului Naţional de Statistică a făcut un raport din care reiese că  în România, peste trei milioane de persoane au vârste de peste 65 de ani. La aceasta se adaugă emigrarea tinerilor, maladiile moderne, insuficienta resurselor umane şi financiare specializate, precum şi lipsa unui sistem integrat de suport, toate acestea făcând ca un procent însemnat dintre bătrâni să trăiască singuri, izolaţi şi lipsiţi de contact social. „Dorinţa noastră comună de a aduce schimbări majore în comunităţile în care intervenim este ceea ce marchează parteneriatul de peste şase ani cu Fundaţia Principesa Margareta a României. Suntem onoraţi de această colaborare şi bucuroşi că am reuşit să contribuim la creşterea calităţii vieţii pentru persoanele în vârstă singure. Fie că vorbim de telefoane pentru persoanele vârstnice care trăiesc singure, sau de reţelele mobile portabile, de care oameni din zone afectate de dezastre naturale pot beneficia instantaneu, tehnologia mobila a dovedit că poate salva vieţi omeneşti, sau le poate face considerabil mai bune”, spune Angela Galeta, directorul Fundaţiei Vodafone România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.