Proba scrisă a concursului național de Titularizare 2023 se desfășoară pe data de 12 iulie, potrivit calendarului oficial.

Regulile de examen au fost transmise de către Ministerul Educației, iar accesul candidaților în centrele de concurs este permis până la ora 8.00. Durata probei scrise este de 4 ore.

Anul acesta, inspecțiile la clasă nu o să mai fie luate în considerare în calculul mediei finale.

Aproape 33.000 de candidați s-au înscris la concursul național de Titularizare 2023, potrivit datelor Ministerului Educației. Concret, este vorba de 32.884 de candidați, după cum este menționat în preambulul unei ordonanțe adoptate de Guvern.

Potrivit procedurii, „accesul candidaților în centrele de concurs este permis până la ora 8.00. Transmiterea plicurilor sigilate cu subiecte în sălile de concurs se realizează de către președinte și secretarul comisiei din centrul de concurs sau de membrii desemnați de președintele comisiei din centrul de concurs, astfel încât la ora 9:00 acestea să se poată desface în prezența candidaților.”

 

Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susține proba scrisă.

 

După ce a fost deschis plicul cu subiectele, niciun candidat nu mai poate intra sau părăsi sala, decât dacă predă lucrarea, subiectul primit, ciornele și semnează de predare, conform Ministerului Educației.

În cazuri excepționale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoțit obligatoriu de unul dintre profesorii asistenți până la revenirea în sala de concurs. În această situație, timpul alocat rezolvării subiectelor nu se prelungește, potrivit sursei citate anterior.

 

Candidații au obligația de a redacta lucrarea scrisă cu cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/graficele se pot realiza și cu creion negru, după cum se arată în procedură. Este interzisă utilizarea instrumentelor de scris (stilou, pix) a căror cerneală se poate șterge.

 

Aceștia pot avea dicționare pentru disciplinele latină sau greacă veche (elină) și planurile de conturi pentru disciplina „economic, administrativ, poștă”.

 

Cum se corectează o greșeală, conform procedurii

„Candidații care doresc să corecteze o greșeală taie fiecare rând din pasajul greșit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele cu o linie oblică. Pe foaia tipizată, candidații completează, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, copiind formularea din subiectul primit.”

 

Când poate fi anulată lucrarea

Art. 6 – „(5) Înscrierea numelui candidaților sau a altor nume proprii (inclusiv denumiri de unități de învățământ) care nu au legătură cu cerințele subiectului în afara spațiului care se sigilează, precum și orice alte semne distinctive pe foile tipizate, destinate lucrărilor scrise, determină anularea lucrărilor scrise.”

 

Cei eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizați pe posturi didactice/catedre în anul școlar 2023-2024.

 

Când pot solicita candidații anularea lucrării, potrivit procedurii

„Candidații care din motive de sănătate sunt obligați să părăsească sala de concurs pot solicita anularea lucrării. În această situație se încheie un proces-verbal semnat de responsabilul de sală și profesorii asistenți.”

 

„Candidații care renunță din proprie inițiativă la concurs pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declarații și pot părăsi sala după cel puțin două ore de la deschiderea plicului cu subiecte.”

 

În situațiile de mai sus, lucrările scrise nu sunt evaluate, iar în statistici candidații respectivi se raportează retrași. Candidații nu au dreptul de a părăsi sălile de concurs având asupra lor subiecte de concurs, foi tipizate, coduri de bare sau ciorne.

 

Lucrările scrise anulate nu se transmit la centrele de evaluare, prevede procedura.

 

Rezultatele inițiale și contestațiile

Pe 18 iulie vor fi comunicate rezultatele inițiale de la concursul național de Titularizare 2023, potrivit calendarului. Contestațiile se depun/transmit, în scris, la sediile inspectoratelor școlare, în zilele de 18 și 19 iulie:

 

„a) în data de 18 iulie 2023 contestațiile se depun, în scris, până la ora 21:00;

 

  1. b) în data de 19 iulie 2023 contestațiile se depun, în scris, până la ora 12:00.

 

Transmiterea contestațiilor la inspectoratele școlare se poate realiza și electronic (scanat), prin poștă electronică, la adresa de e-mail indicată de inspectoratele școlare, în data de 18 iulie 2023 și în data de 19 iulie 2023 până la ora 12:00.

 

În contestație, candidatul precizează următoarele informații: județul, nr. și denumirea centrului de concurs, numele, inițiala tatălui, prenumele, codul numeric personal, disciplina la care a susținut proba scrisă în cadrul concursului și nota contestată, adresa de e-mail, numărul de telefon și denumirea uneia dintre instituțiile/unitățile de învățământ absolvite.

 

Contestația la proba scrisă se depune la inspectoratul școlar, personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procura notarială în original. Candidatul anexează la contestația depusă/transmisă la inspectoratul școlar și o copie a buletinului/cărții de identitate.

 

Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.”

Sursa edupedu.ro

Recomandările redacției