Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anulat i a doua oară licitația pentru achiziționarea a 12 trenuri cu hidrogen. Totul se întâmplă cu nici două luni înainte de termenul limită până la care trebuia semnat contractul pentru a putea fi accesați banii PNRR. Anularea a survenit în faza de analiză a singurei oferte primite, respectiv cea de la asocierea Alstom Transport – Linde Gaz România.Potrivit postării de marți a ARF, oferta primită a fost declarată necorespunzătoare deoarece numărul de zile de funcționare anuală a fost de 350 de zile, față de 358 de zile cerute, iar numărul de kilometri parcurși pe an a fost de doar 180 de mii. Neoficial, Club Feroviar a aflat că au mai fost invocate pentru respingerea ofertei un calendar de livrare atât a primului tren, cât și a întregului lot mult mai mare decât cel solicitat, o ergonomie mai slabă a cabinei de conducere a trenului. O informație interesantă ce urmează a fi confirmată sau infirmată este aceea că durata de timp necesară autorizării tip și introducerii pe piață ar fi de trei ani, înainte de începerea procesului de fabricație. Deoarece oferta a fost declarată tehnic necorespunzătoare, nu s-a procedat la analiza componentei financiare.  Licitația pentru trenuri cu hidrogen se vrea „pe repede înainte”

„Trenurile care corespund exact nevoilor identificate în documentul guvernamental PNRR 2021 și preluate în analizele ARF, deşi se regăsesc în ofertele comerciale ale producătorilor, nu sunt încă autorizate ca tip și pentru introducerea pe piață (proceduri care pot dura peste 3 ani, înainte de începerea producției). ARF va actualiza în perioada următoare, în baza clarificărilor și observațiilor primite în cadrul procedurii eșuate, caietul de sarcini și restul documentației de achiziții privind achiziția celor 12 automotoare pentru a relansa licitația în termenul cel mai scurt și a oferi o șansă de încadrare în termenele legale ale PNRR”, au declarat surse apropiate ARF. (sursa:clubferoviar.ro)

Recomandările redacției