În cursul anului trecut,Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) spunea că intenţionează să organizeze o procedură de achiziţie publică a serviciului care are ca obiect „Îmbunătăţirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România“. Conceptul „trenurilor cu mers cadențat” a fost dezvoltat de mai bine de jumătate de secol în Europa de Vest. Mersul de tren cadenţat se referă la un sistem în care trenurile circulă la intervale identice (perioade egale), uşor de ţinut minte.Practic, într-un astfel de sistem trenul are ore de plecare și de sosire la aceleași minute ale fiecărei ore, din două în două ore sau din jumătate în jumătate de oră, funcție de solicitările acelei rute. Capacitățile de transport sunt mai mici (între 100 și 350 de locuri), dar frecvențele propuse sunt ridicate. În acest sens, ARF a publicat pe SEAP un anunţ de consultare a pieţei, care are ca obiect obţinerea unei valori estimative pentru achiziţia acestui serviciu.Potrivit anunţului, se doreşte introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România (21 oraşe, poli de dezvoltare şi poli de creştere) şi anume: Bucureşti, Cluj Napoca, Timişoara, Iaşi, Constanţa, Craiova, Braşov, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Brăila, Arad, Piteşti, Sibiu, Bacău, Târgu Mureş, Baia Mare, Buzău, Botoşani, Satu Mare şi Râmnicu Vâlcea. De asemenea, se urmăreşte asigurarea legăturilor feroviare între oraşele mari şi reşedinţele de judeţ apropiate (12 conexiuni), astfel: Călăraşi – Slobozia; Ploieşti – Bucureşti – Giurgiu; Timişoara – Arad; Deva – Alba Iulia – Sibiu; Satu Mare – Baia Mare; Botoşani – Suceava; Cluj Napoca – Târgu Mureş; Brăila – Galaţi; Iaşi – Vaslui; Craiova – Slatina; Bacău – Piatra Neamţ şi Braşov – Sf. Gheorghe. Implementarea proiectului se prevede a fi realizată în 12 luni, iar sursa de finanţare este bugetul de stat şi Programul Operaţional Transporturi (POT). Noul mers al trenurilor a intrat deja în vigoare, dar pe ruta Arad –Timișoara nu avem trenuri cadențate, adică care vin și pleacă la intervale regulate de timp. Nu și-au găsit cadența, dar anul 2023 abia a început…
A1 17
S-au semnat contractele pentru lucrările la drumurile din zona de Nord a județului
citește mai mult »