Comisia Europeană le cere companiilor aeriene să stabilească dimensiunile standard ale bagajelor. Oficialii de la Bruxelles spun că standardizarea e necesară pentru a elimina taxele ascunse şi confuziile călătorilor. Până la o decizie însă, pasagerii trebuie să fie atenţi atunci când îşi rezervă.
Sunt dese situaţiile în care pasagerii, înainte de îmbarcarea în avion, află că trebuie să plătească bagajul de cabină. Şi asta pentru că valiza este mai mare decât dimensiunile impuse de compania aeriană. Este şi cazul Danielei. „În timp le-au mai micşorat. Înainte erau ceva mai mărişoare, dar acum. Am păţit la început că a trebuit să cumpăr bagajul, să-l plătesc. Nu se incadra, desi nu era de cală, era de cabină”, a declarat Daniela.
Nu este singura măsură pe care Comisia Europeană o solicită pentru pasageri.
Bagajul de mână este inclus în prețul biletului de avion, adică îl putem lua gratuit la bord. Însă fiecare companie aeriană are propriile standarde. De exemplu, înălţimea trolerului sau rucsacului are limite cuprinse între 40 și 55 de centimetri. Iar lăţimea – între 30 şi 40 de centimetri. Şi în ceea ce privește greutatea sunt diferenţe. Unele companii acceptă bagaje de zece kilograme, altele doar de opt. Dacă valiza depășeste dimensiunile admise, compania ne poate obliga să plătim o taxă suplimentară. La o companie low-cost tariful poate ajunge la 80 de euro.
„Poate avem o escală, poate schimbăm linia aeriană şi ne trezim că plecăm cu bagajul de mână lângă noi în cabină, dar în momentul în care facem escala să ne fie refuzată îmbarcarea cu bagajul de mână şi să fim nevoiţi să plătim o taxă suplimentară”, a declarat Dan Lăcustă, consultant în turism.
La începutul acestui an, Parlamentul European a solicitat standardizarea bagajele de mână.
Acelaşi lucru îl cere acum şi Comisia Europeană. „Sa cada de acord, în funcţie de tipul de avion, care ar trebui sa fie dimensiunile standard. Daca acest lucru nu se întâmplă atunci Comisia îşi rezervă dreptul de a interveni în această chestiune”, a declarat Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi.
Nu este singura măsură pe care Comisia Europeană o solicită pentru pasageri. „Cerem transparetizarea la cumpararea biletului. Daca am cumparat un bilet sau cineva mi-a vândut un bilet care contine avion si tren si daca din cauza unei intarzierii avionului am pierdut trenul, cel care a vândut biletul are responsabilitatea de a asigura returnarea la punctul de destinaţie dacă pasagerul nu doreşte să-şi continue călătoria”, a declarat Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi.
Oficialii de la Bruxelles vor să îi ajute pe pasageri şi în cazul în care au rezervat călătoria printr-un intermediar, iar acesta pasează responsabilitatea.
Sursa Observator