terase

Primăria Arad a organizat, săptămâna aceasta, o dezbatere publică cu privire la situaţia spaţiilor comerciale din oraş. Dezbaterea a vizat în principal situaţia teraselor, care au provocat nemulţumirea multor vecini, din cauza zgomotului. În aceste condiţii, reprezentanţii Uniunii Locale a Asociaţiilor Locative Arad (ULALA) au formulat o serie de propuneri pentru a reglementa funcţionarea spaţiilor comerciale de la parterul blocurilor. „Uniunea Locală a Asociaţiilor Locative  Arad consideră oportună organizarea unei dezbateri publice pe o temă de interes pentru asociaţiile de proprietari reprezentate de noi şi nu numai. O asemenea dezbatere publică aduce în atenţia cetăţenilor şi a reprezentanţilor acestora necesitatea respectării unor norme de convieţuire civilizate şi a standardelor europene în materie. În acest sens insistăm şi pe clarificarea unor situaţii care uneori au fost greşit înţelese. Ne referim în special la distincţia necesară între spaţii din condominii care din construcţie au avut destinaţia de spaţii comerciale faţă de spaţiile care şi-au schimbat destinaţia de locuinţă”, susţine Dorina Lupşe, preşedintele ULALA.

Delimitare clară şi reguli precise

Aceasta susţine că s-ar impune ca în cazul în care după ora 23 în unitatea de alimentaţie publică urmează să se desfăşoare nunţi, botezuri şi alte activităţi similare, să se stabilească un tarif suplimentar pentru activitatea desfăşurată care să ajungă la un cuantum de 500lei/an. „În acest caz se va prezenta suplimentar dovada îndeplinirii condiţiilor de protecţie fonică, prin înscrisuri eliberate de Direcţia de Sănătate Publică şi Agenţia de Protecţie a Mediului. Totodată, trebuie spus că este necesară delimitarea clară a situaţiilor referitoare la activităţile comerciale desfăşurate în spaţii comerciale care din construcţia condominiului au avut această destinaţie faţă de activităţi comerciale desfăşurate în spaţii din condominiu care iniţial au fost de locuinţe şi şi-au schimbat destinaţia, în felul următor: prin regulament să se impună restricţiile legale în vigoare privind comercializarea de ţigări, alcool, substanţe etnobotanice; toate elementele care compun şi susţin desfăşurarea activităţii comerciale respective (aparate de aer condiţionat, aparate frigorifice, microcentrale pe gaz, cuptoare, sisteme de evacuare a noxelor) să fie conforme normelor legale în vigoare, să respecte standardele impuse de Direcţia de Sănătate Publică, de Direcţia de Mediu, Inspectoratul de Stat în Construcţii şi regulamentele privitoare la ordinea şi liniştea publică; să se interzică activităţile de producţie în toate spaţiile comerciale din condominii”, mai susţine Dorina Lupşe. Reprezentanţii ULALA mai susţin că în cazul înstrăinării unui apartament limitrof ar trebui să fie necesar acordul expres al noului proprietar, iar anularea autorizaţiei să se facă după prima amendă primită pentru nerespectarea programului de închidere, nu la cea de a treia cum se arată în proiectul de hotărâre de consiliu pus la transparenţă. „Cei de la Primărie ne-au promis că vor analiza într-o comisie toate propunerile primite”, a încheiat Dorina Lupşe.

Recomandările redacției