Astăzi este prima zi în care suporterii Bătrânei Doamne își pot reînnoi abonamentele pentru sezonul care urmează să debuteze peste o lună și jumătate. Dacă anul trecut, a fost o adevărată isterie la stadion în prima zi de vânzare a acestora (lucru generat în primul rând de dorința fanilor de a-și securiza un loc cât mai bun în tribunele noii arene), de data aceasta fanii UTA-ei au preferat să amâne momentul în care își asigură locul în stadion pentru noul sezon. Probabil mulți vor profita de perioada de 17 zile pe care o au la dispoziție să facă acest lucru iar alții așteaptă ziua de salariu sau chiar își fac calcule dacă își permit sau nu acest nou abonament. Cert este că în primele ore ale dimineții au fost câțiva zeci de fani care s-au prezentat la stadion pentru acest demers dar deja către orele amiezii nu mai era nimeni la rând.

Reamintim că în ultimele zile suporterii s-au manifestat critic la adresa conducerii care a scumpit destul de mult abonamentele față de sezonul trecut. Fiindcă vorbim în această perioadă despre cei care erau deja abonați de cel puțin un sezon, iată care sunt noile tarife pentru aceștia:

  • Peluza „Iosif Petscovszky“: 360 lei
  • Tribuna II „Ladislau Broșovszky“: 540 lei
  • Tribuna I „Coco Dumitrescu“: 720 lei
  • Area VIP reamenajată cu scaun exterior: 7200 lei
  • Area VIP reamenajată cu scaun interior: 3600 lei

Alexandru Meszar a justificat ieri aceste tarife mari (cele mai mari din țară, cel puțin în acest moment): „În interesul clubului trebuie să luăm și decizii mai puțin populare, pe care mi le asum. Prefer să fiu criticat, înjurat chiar, dar să asigur continutatea la club și dacă se poate pentru mulți ani în Liga 1. Vreau să facem echipă, vreau să facem transferuri, este mult mai important decât să fiu eu iubit sau aplaudat. Am mai luat decizii de genul acesta pentru care am fost huiduit și s-a dovedit că prin acea decizie am salvat echipa de la retrogradarea în Liga 3. Suntem într-o perioadă în care totul s-a scumpit, este o criză mondială și UTA este afectată. Consumăm foarte mulți bani și din această cauză și procentul scumpirilor este mult mai mare. Dacă anul trecut am cheltuit 5 milioane, anul viitor vom cheltui cel puțin 6, pentru că astea sunt prețurile. Totuși abonații au 7-8 meciuri gratuite. Știm ce s-a întâmplat sezonul trecut când au fost multe meciuri când nu s-au găsit bilete, așadar să ai abonament este un avantaj foarte mare.“

Meszar dă de înțeles că transferuri ca și cel al lui Keserü nu se pot face decât prin sacrificiul tuturor, inclusiv al suporterilor

Suporterii însă, în marea lor majoritate nu sunt de acord cu această argumentație. Prezent în cadrul emisiunii Glasul Tribunei de la TV Arad, reprezentantul Suporter Club UTA, Claudiu Negru, și-a exprimat temerea că decizia clubului va lovi în plin bugetul multora dintre abonați iar reticența sau chiar imposibilitatea acestora de a-și reînnoi sau achiziționa un abonament va constitui o lovitură de bumerang chiar și pentru bugetul clubului, care în loc să încaseze mai mulți bani, va strânge chiar mai puțini decât anul trecut: „Privind retrospectiv, am avut peste 3.000 de abonamente la Arad și ne-am fi dorit să creștem acest număr, pentru că una este să ai suporteri abonați și alta e să ai doar suporteri plătitori de bilet. Vedem asta la toate cluburile de tradiție de afară, suporterul abonat este un suporter mult mai fidel și care îți aduce ție ca și club un venit sigur și care îți vine tot odată. Ori în aceste condiții mie îmi e greu să cred că noi vom reuși să ne mărim numărul de abonați. În condițiile în care toate s-au scumpit, omul taie de acolo de unde se poate lipsi iar în situația de față mulți vor tăia de la cheltuielile cu hobby-urile, de la plăcerea de a merge la stadion. Din această cauză cred că vom pierde mulți abonați mai ales că sunt multe situații în care sunt mai multe abonamente într-o familie.“

De asemenea revolta suporterilor a fost provocată de faptul că deși abonamentele s-au scumpit substanțial, biletele au rămas la același preț. Este o decizie care, cred fanii, îi favorizează pe cei care vin la meciuri în funcție de adversar și, dincolo de asta, îi face și pe suporterii fideli să se gândească dacă nu cumva în actualele condiții de criză, pot absorbi mai ușor cheltuielile legate de meci prin achiziționarea periodică a biletelor decât prin devalizarea serioasă a bugetului personal sau familial în sezonul estival, afectat și așa de cheltuielile de vacanță. Reprezentanții clubului se apără însă argumentând că biletele s-au scumpit deja o dată pe parcursul sezonului trecut și ar fi fost incorect să aplice acum o nouă scumpire.

În sezonul trecut abonații au asigurat echipei o medie bună de spectatori chiar și cu cele mai slabe echipe (aici la meciul cu Gaz Metan în play-off). Va fi la fel și în sezonul următor?

Cert este că toată această polemică se va finaliza în momentul în care campania de vânzare a abonamentelor se va încheia. Dacă clubul va înregistra o creștere a numărului de abonamente, sau măcar o menținere a numărului din sezonul trecut, înseamnă că, măcar din punct de vedere al „business“-ului, decizia n-a fost una greșită. În schimb, dacă vom avea o scădere a numărului de abonați, asta va însemna că politica a fost greșită iar conducerea și-a ostilizat fanii fără să obțină niciun câștig în schimb.

Deocamdată să spunem că până în 17 iunie continuă programul de reînnoire a abonamentelor pentru vechii abonați, zilnic între orele 11-14, respectiv 15-18, cu excepția zilelor de sâmbătă și duminică, zile în care nu se lucrează cu publicul.

  • Dan spune:

    Cu preturi potrivite pentru marea majoritate a suporterilor se pot vinde 8-9 mii de abonamente cu conditia ca la plata abonamentului cel care plateste sa primeasca bon fiscal pentru ca banii sa intre la bugetul clubului. La fel apa, bauturile racoritoare, pop corn sa fie vandute de catre club prin compartimentul de marketing nu de firma lui X politician!!! Vreau transparenta !!!

Comentariile sunt închise.

Recomandările redacției