Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, serie brută, a crescut cu 2,9%, în 2012 comparativ cu 2011, potrivit datelor publicate, vineri, de Institutul Naţional de Statistică (INS).

‘În anul 2012 comparativ cu anul 2011, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a crescut cu 2,9%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 6,2%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 2,4%) şi vânzărilor de produse nealimentare (plus 1,6%)’, se arată într-un comunicat al INS.

Potrivit acestuia, volumul cifrei de afaceri, serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut cu 3,3%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 6,7%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 2,9%) şi vânzărilor de produse nealimentare (plus 1,9%).

‘Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, serie brută, în luna decembrie 2012, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 2,6%, datorită creşterii la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 19,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (plus 1%). Scăderi s-au înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 17%’, informează INS.

În ceea ce priveşte seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna decembrie 2012, comparativ cu luna precedentă, volumul a scăzut pe ansamblu cu 3,2% datorită scăderii vânzărilor de produse nealimentare (minus 4,5%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate (minus 3,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (minus 3,1%).

 

Sursa: Agerpres Economic

Recomandările redacției