Zece mituri despre slăbit; nu căutați rețete rapide pentru că nu există

0
260

Am auzit și am văzut până acum multe metode prin care s-ar presupune că slăbești dar multe dintre aceste metode sunt eronate. Să clarificăm de la început faptul că înfometarea poate contribui la pierderea în greutate pe termen scurt dar asta pentru că bineînțeles, corpul nu are de unde să își ia energia și informația de viață și practic consumă din rezerve pentru a supraviețui.
În cadrul unui post se poate practica nemâncatul, dar cel puțin lichidele precum apa și ceaiurile sunt necesare. Dacă totuși se optează pentru postul negru, fără alimente și fără lichide, în acel caz ar trebui consultat medicul de familie înainte, pentru a primi aprobarea acestuia și ar trebui ținut cont de activitatea fizică cu intensitate redusă, pentru că nu-i așa, nu ne dorim răul minții și trupului nostru.
Detoxifierea este una dintre metodele recomandate pentru început
De cele mai multe ori dietele de detoxifiere sunt foarte dure pentru organism. În cadrul acestor diete anumite tipuri de alimente sunt eliminate complet, corpul fiind privat de calorii și nutrienți pentru o scurtă perioadă de timp. De multe ori aceste diete fac tocmai opusul, fiindcă atunci când corpului i se pun anumite restricții și apoi primește iar mâncare, acesta va înmagazina mai mult pentru a avea rezerve în caz de noi restricții, deci se vor acumula kilograme în plus. Daca ești interesat în a ține o dieta, atunci discuta cu doctorul tău despre beneficiile acesteia însă și despre posibilele riscuri.
Carbohidrații sunt inamicii
Nu e tocmai adevărată această afirmație. Carbohidraţii sunt sursa principală de energie pentru organism, însă problema apare în momentul în care regimul alimentar se bazează pe consumul de carbohidraţi simpli, cum este zahărul sau fructoza, care contribuie la depunerea kilogramelor şi la dezechilibrul nivelului de zahăr din sânge. În schimb, carbohidraţii complecşi, de tipul cerealelor, grâului sau orezului, reprezintă o sursă excelentă de energie şi contribuie la o bună digestie, prevenind inflamaţia în corp şi acumularea de colesterol pe pereţii vaselor de sânge.
Mese cât mai puține
Organismul are nevoie de cinci mese pe zi pentru a funcţiona în parametrii normali. Problema apare însă în momentul în care anumite persoane transformă aceste cinci mese în adevărate festinuri culinare. Cele trei mese principale (mic dejun, prânz, cină – dar nu mai târziu de ora 7 seara) şi două gustări între mese (mai rar dulciuri sau produse cu valoare nutritivă scăzută și foarte bogate în calorii).
Valoarea nutritivă crescută conferă energia pentru a face față cu brio întregii zile. E important să nu sari peste mesele principale, altfel vei tinde să mănânci mai mult la următoarele şi astfel se va crea un dezechilibru iar greutatea ta nu va fi niciodată una constantă.
Dieta vieții
Dieta se adaptează la propriul organism fără să existe diferenţe mari faţă de ceea ce consumaţi în mod obişnuit. O schimbare majoră și bruscă e potențiala unui eşec. Orice pofte avem când vine vorba de dulciuri sau alcool, tot ce trebuie reținut este „echilibrul”. „O dietă poate avea succes dacă respectă cele cinci reguli: reduce cantitatea energetică, omul rămâne sătul, satisface aşteptările de gust ale persoanei, stabilizează psihicul şi nu îngrădeşte calitatea vieţii”, susţine nutriționistul Volker Schusdziarra.
Mănâncă din farfurii mai mici
Studiile ştiinţifice arată că folosind farfurii de mari dimensiuni avem tendinţa să mâncăm mai mult pentru că se creează o iluzie optică de micşorare de porţiilor de mâncare. De aceea este recomandată folosirea farfuriilor cu diametru scăzut, astfel încât creierul să perceapă că este suficientă mâncare cât să ne săturăm. Problema apare însă când ai mâncat ceva foarte bun și mai vrei, sau nu ești sătul și îți pui porție dublă, riști să înclini balanța în direcția opusă, de aceea tot ce ar trebui să facem, inclusiv mâncatul, ar trebui făcut conștient.
Exerciții la sală până la epuizare
Sportul și exercițiile regulat, sunt chiar indicate însă nu este bine să începi brusc să te forțezi. Dacă până acum nu obișnuiai să faci sport, este bine să începi ușor antrenamentele la sală, sau acasă, evintând totuși o febră musculară de proporții și accidentările. Pentru rezultate optime este nevoie de răbdare, un plan alimentar sănătos și un plan de exerciții adaptat nevoilor particulare.
Cina servită seara târziu poate duce la îngrășare
Unul dintre subiectele cele mai dezbătute fiind ora după care nu se mai mănâncă nimic, respectiv orele 19 conform mai multor diete. Fiecare are propriul program, iar dacă te trezești mai târziu, pentru tine cina la orele 19 ar putea fi încă devreme. Ideal este să mănânci mereu în maxim o oră după ce te-ai trezit, să nu treacă mai mult de patru ore între mese și să nu mai mănânci cu doua ore
înainte de culcare (carnea se mănâncă cu cel puțin patru ore înainte de culcare, pentru că procesul digestiei acesteia durează mai mult, comparativ cu alte alimente). În perioadele în care nu mănânci, consumă cu încredere lichide.
Slăbeşti dacă bei multă apă
Recomandarea clasică a nutriţioniştilor este să bem un pahar de apă înainte de fiecare masă şi de fiecare dată când ne este foame. Pe sistemul stomacul se umple şi ne trece foamea. Realitatea este că trucul are efect limitat şi de obicei nu ţine foarte mult. În aceeaşi idee, recomandarea beţi apă foarte rece fiindcă stomacul consumă calorii ca să o încălzească la temperatura corpului are un efect neglijabil. Doar 30 de calorii se consumă la „încălzirea” unui litru de apă rece.
Cele mai eficiente pastile de slăbit
Pastilele de slăbit nu își fac efectul dacă se administrează fără a fi însoțite de sport sau un regim sănătos. De asemenea, nu este indicat să le folosim fără a consulta un medic înainte.
Grăsimile te îngrașă
Aparent grăsimile îți taie apetitul și ajută la arderea caloriilor, în timp ce zahărul și carbohidrații rafinați fac contrariul. Să renunți la aceștia și să mănânci mai mult legume, fructe și alimente bogate în grăsimi sănătoase (ulei de măsline, avocado, nuci, semințe, unt de cocos) poate fi o alternativă eficientă de a slabi.
Produsele light au tendința de a fi pe bază de îndulcitori. Din acest motiv produsul light nu va aduce efectul de saturaţie şi va obliga persoana să consume mai mult pentru a se sătura. Efectul la nivel energetic va fi devastator. Riscul de îngrăşare este garantat.
Nu exista nici un aliment minune care arde grăsimi!
Nici o mâncare nu va face munca asta pentru tine. Unele mâncăruri pot să accelereze metabolismul temporar, însă organismul trebuie ajutat printr-un stil de viață sănătos, cu mișcare, odihna necesară, pozitivism, depresiile sau neiertările având consecințele lor. Digestia ar trebui protejată și ajutată printr-un consum echilibrat de tot ceea ce avem nevoie pentru a funcționa la superlativ. Grepfrut de exemplu poate influența modul în care corpul absoarbe, procesează și elimină anumite medicamente.
Nu căutați rețete rapide pentru că nu există. E vorba de răbdare și un stil de viață care are satisfacțiile lui. Succes!
Claudiu Mariș

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.